למה באצטדיון של 750 מיליון ליש"ט אין משטח ראוי?

כי הדשא בוומבלי לא רואה שמש בחורף, ובקיץ מעדיפים מנהלי המגרש בלונדון להשקיע בהופעות רוק ולא בטיפוח ; גם תאורה מיוחדת בעלות של 750 אלף ליש"ט לא עוזרת ; ארסן ונגר, מאמן ארסנל: "זה מביך"

"זה מביך. שילמו על האצטדיון הזה כל כך הרבה כסף ועדיין לא יכולים להעמיד בו משטח דשא נורמלי. מישהו צריך לתת לכך הסברים". כך התבטא ארסן ונגר, מאמן ארסנל, לאחר שקבוצתו הודחה מהגביע האנגלי בשבת האחרונה במשחק שהתקיים באצטדיון וומבלי. ונגר הוא רק אחד מתוך שורה של אנשי מקצוע שביקרו בוומבלי המחודש מאז נפתח לפני שנתיים, ואצל אף אחד לא נרשמה שביעות רצון מהמשטח באצטדיון שעלות בנייתו הגיע ל-750 מיליון ליש"ט.

הבעיה העיקרית של המשטח היא החשיפה המוגבלת שלו לתנאים טבעיים. הרוח כלל לא מגיעה אליו בגלל השיפוע החד של היציעים. את כמויות השמש המוגבלות שיש ללונדון להציע בחודשי החורף כולם מכירים, העניין הוא שבקיץ האצטדיון מארח הופעות רוק, שלכבודן מכסים את הדשא ומונעים ממנו את הצ'אנס להיחשף לאור לאורך זמן. ביולי-אוגוסט הקרובים, למשל, יערכו בוומבלי 10 הופעות.

כל שזרוע של משטח דשא חדש עולה כ-100 אלף ליש"ט, אבל בגלל הקושי לייצר משטח טוב מספיק בוומבלי כבר ביצעו חמישה שזרועים (בקיץ יבוצע שזרוע שישי). בניסיון לפתור את בעיית החשיפה לשמש רכשה הנהלת האצטדיון זרקורים מיוחדים שמיועדים לשפר את מצבם של מדשאות שלא מקבלות מספיק אור בעלות של 750 אלף ליש"ט. אבל כמו שנראו חצאי גמר הגביע האנגלי, השינוי לא באופק.

וומבלי יארח בסך הכל 26 אירועים שונים בחצי השנה הקרובה, כולל 12 הופעות (של להקות אואזיס, U2, טייק דאת, ACDC וקולדפליי) ומשחק מליגת ה-NFL.