הקבוצה הכי אטרקטיבית בעולם

תוך חודש וקצת השחילה ליברפול רביעיות לארבע מהמועדונים הגדולים בעולם. צ'לסי, יונייטד, ארסנל וריאל מדריד. כך שהגיע הזמן להיפרד מרפא בניטז הבונקריסט והטקטיקן ולקבל את רפא החדש ; ואם כבר מדברים על אטרקטיביות, אז מה תגידו אם "הקבוצה הטובה בכל הזמנים של בארסה" תאבד את האליפות לריאל?...

1. ליברפול כבר לא תזכה באליפות העונה. השוויון בטבלה זמני, ושני המשחקים שיש למנצ'סטר יונייטד ביד, יעשו את ההבדל. כיוון שהודחה מכל המפעלים, ליברפול בעצם תסיים עוד עונה ללא תואר. עונה שלישית ברציפות. אבל בפרס אחד ליברפול כן זוכה העונה. פרס שלא מקבלים עליו כסף או הכרה, אבל בהחלט מהווה מהפכה של ממש כשמדובר בליברפול: הקבוצה האטרקטיבית בעולם.

מהבחינה הזו, רפא בניטז, האיש המכונה שמרן, טקטיקן, בונקריסט, רואה לאחרונה את הקבוצה שלו משכיחה את כל הקלישאות עליו. ובמובן מסוים גם את ההצגות של ברצלונה העונה. זה התחיל עם ה-0-4 על ריאל מדריד, המשיך עם 1-4 על מנצ'סטר יונייטד ו-0-5 על אסטון וילה, המשיך דרך הפסד 3-1 ותיקו 4-4 עם צ'לסי בצ'מפיונס ליג. בין לבין היה 0-4 על בלקבורן ואתמול (ג') 4-4 עם ארסנל שייכנס לפנתיאון של אחד מהמשחקים הגדולים בתולדות הפרמיירליג. וכל הרצף המטורף הזה הושג ב-43 הימים האחרונים. למעשה, בתוך קצת יותר מחודש, במשחקים מול ארבע מהקבוצות הטובות בעולם - יונייטד, ריאל מדריד, צ'לסי וארסנל - כבשה ליברפול רביעיות.

הדבר היותר מדהים הוא קצב ייצור ההתקפות של ליברפול בתקופה האחרונה. עשרת המשחקים האחרונים של הקבוצה בפרמיירליג הסתיימו עם 20.2 בעיטות לשער בממוצע למשחק. הרבה לפני צ'לסי ששנייה בפרמטר זה (14.6).

2. ולמרות האכזבה במבחן התוצאה, ליברפול תזכור את העונה הזאת כאבן דרך. לראשונה בעידן בניטז היא מתמודדת על אליפות כמעט עד הסוף. בשנים הקודמות זה תמיד נגמר מבחינתה באיזור הכריסמס. צבירת קילומטרז' במאבקי אליפות שנגמרים בלא כלום, היא לפעמים מפתח משמעותי לזכייה באליפות בשנים שלאחר מכן. כפי שהוכיחו שנות הבנייה של צ'לסי עם ראניירי, בטרם הגיע מוריניו.

3. כדי להבין עד כמה גדולה העונה של יוסי בניון, הנה שני נתונים מעניינים: הוא אחראי ישירות (שער או בישול) ל-10 שערים שכבשה העונה ליברפול בפרמיירליג, 15% מכלל הגולים שלה; הוא כובש כל 246 דקות על המגרש, כלומר פעם בקצת יותר משניים וחצי משחקים - והוא שלישי בפרמטר זה בליברפול אחרי טורס וג'רארד. לפחות במדד היעילות, בניון הוא השחקן השלישי בטיבו בליברפול.

4. מנצ'סטר יונייטד נמצאת במרחק של 10 משחקים מזכייה בצ'מפיונס ליג ואליפות שלישית ברציפות באנגליה. אבל מאז התבוסה ההיא לליברפול, משהו נסדק במכונה שעבדה כל כך טוב השנה באולד טראפורד. אחוז הניצחונות שלה ירד משמעותית, וכשהיא מנצחת זה קורה בקושי רב ובזכות ניסים בדמות ילד איטלקי בן 17.5 או בעיטות של רונאלדו מ-35 מטרים לחיבורים.

ההסבר העיקרי לירידה ביכולת של יונייטד: השחיקה. 31 משחקי פרמיירליג, 10 משחקי צ'מפיונס, 6 בגביע הליגה, 5 בגביע האנגלי, 2 באליפות העולם לקבוצות ואחד במגן הקהילה. 55 משחקים, ועדיין לא הגענו למאי. במלים אחרות, משחק בכל 4 ימים וחצי. כשבתוך זה שחקנים ששיחקו במשחקי נבחרות. אין אף קבוצה בעולם שמתקרבת לכמות משחקים כזאת, ואפילו הרוטציה המפחידה בהיקפה של אלכס פרגוסון (שיתף העונה 31 שחקנים שונים) לא מסוגלת להתמודד איתה.

למרות שיונייטד של העונה הקודמת ודאי היתה מביסה את יונייטד הנוכחית, אם הרוטציה של פרגוסון תוכיח את עצמה בפעם המיליון - הרי שגם העונה הזאת עוד תסיים עם דאבל. אגב, עם כל הגמגומים של יונייטד, בעונה שעברה היא עמדה באותה נקודה בדיוק בליגה עם שתי נקודות יותר בהשוואה לעונה הנוכחית.

5. משהו קטן גם על מאבק האליפות בספרד. עם כל ההייפ שעשו השנה לברצלונה (גם כותב שורות אלו...), היא מגיעה למחזורים האחרונים כשהפער בינה לבין ריאל מדריד הוא בסך הכל 3 נקודות (יהפוך ל-6 אם בארסה תנצח הערב את סביליה). זה לא הפרש קטן כשנשארו רק 6-7 משחקים לסוף, אבל יש סופר-קלאסיקו בעוד עשרה ימים. בסנטיאגו ברנבאו.

בארסה תפגוש שם קבוצה אחרת לגמרי מהקבוצה אותה פגשה בסיבוב הקודם. מאז ההפסד בסופר-קלאסיקו הקודם העונה, ריאל ניצחה 17 מתוך 18 המשחקים שלה בליגה. אחד היא סיימה בתיקו. חוץ מזה, לריאל אין יותר מטרדים על הראש. בעוד בארסה צריכה ללכת בשבועות הקרובים למלחמות התשה בצ'מפיונס מול צ'לסי ולגמר גביע המלך עם בילבאו.

תחשבו על זה רגע: אם "הקבוצה הטובה בכל הזמנים" של ברצלונה לא תצליח לקחת אליפות בספרד, מה זה בעצם אומר על הקבוצה הנוכחית של ריאל מדריד.

הירשם לניוזלטר והתראות לספורט