בשורות טובות לנוחי דנקנר: קרדיט סוויס הציגה רווח של 1.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון - כפול מהתחזיות

[למדור שוקי עולם] (עדכון) זאת לעומת הפסד של 1.85 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד ; אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו רווח של 854 מיליון דולר בלבד ; הבנק הציג יחס הלימות הון ראשוני (Tier 1) של 14.1% - הגבוה ביותר באירופה

הבנק השוויצרי קרדיט סוויס הצליח להציג רווח של 2.01 מיליארד פרנק שוויצרי (1.7 מיליארד דולר דולר) לעומת הפסד של 2.15 מיליארד פרנק שוויצרי (1.85 מיליארד דולר) ברבעון המקביל אשתקד. כך דיווח הבנק שמשרדיו הראשיים ממוקמים בציריך, שוויץ.

אנליסטים בסקר של סוכנות הידיעות "בלומברג" חזו רווח של 1 מיליארד פרנק שוויצרי (854 מיליון דולר) בלבד.

הבנק הציג יחס הלימות הון ראשוני (Tier 1) של 14.1%, נכון לסוף הרבעון הראשון - הגבוה ביותר מבין הבנקים האירופים.

הבנק נקט במדיניות שמרנית, שלא כמו בנקים רבים בארה"ב, והחליט לשערך נכסים כלפי מטה מה שהוביל למחיקה של 1.4 מיליארד פרנק שוויצרי באג"ח קונצרניות מגובות נכסים (CMBS).

קרדיט סוויס הצליח לחזור לרווחיות לאחר שבשנה שעברה פיטר 5,100, או 11% ממצבת כוח האדם וזאת לנוכח המשבר הפיננסי העולמי.

"אנחנו אופטימיים באשר לעתידו של הבנק, בעיקר ביחס לשאר המגזר הפיננסי", אמר בריידי דוגן, מנכ"ל קרדיט סוויס.

"התוצאות מעידות על החוסן והעוצמה של הבנק בתקופה של משבר קשה".

קרדיט סוויס עבר תהליך של אירגון מחדש ברבעון הראשון, והוא ממשיך לצמצם את מצבת הנכסים המסוכנים.

כל חטיבות ומחלקות הבנק השוויצרי הציגו רווחיות, כאשר חטיבת הבנקאות הפרטית הציגה רווח לפני מס של 1 מיליארד דולר, כאשר שווי הנכסים החדשים נטו עמד על 11.4 מיליארד פרנק שוויצרי.

חטיבת בנקאות ההשקעות הציגה רווח לפני מס של 2.4 מיליארד פרנק שוויצרי, מה שמשקף תשואה על ההון של 22.6%.

נציין כי לפני כשנה החליט בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר לנצל את הירידות במניות הפיננסים ולהיכנס להשקעה בקרדיט סוויס. לאחר סדרה של רכישות ומימושים, באוקטובר האחרון, ביצע דנקנר את הרכישה המשמעותית, באמצעות כור , וקנה כ-3% מהבנק תמורת יותר ממיליארד דולר. רוב ההשקעה בוצעה מהון עצמי וחלק מהמימון של גולדמן זאקס .

גולדמן זאקס , סיטיגרופ ו-JP מורגן , דיווחו בשבוע שעבר על תוצאות רבעוניות שהכו את תחזיות האנליסטים. UBS מסר בשבוע שעברה כי ההפסד הרבעוני עליו דיווח נבע בעיקר ממחיקה של נכסים פיננסים בעיתיים בהיקף של 3.9 מיליארד פרנק שוויצרי.