מסר מעודד מפסגת ה-G7: הגרוע שבמיתון העולמי מאחורינו - הפעילות הכלכלית תשתקם מאוחר יותר השנה

עם זאת, שרי האוצר של 7 המדינות הגדולות מעריכים כי ההתאוששות עדיין לא הובטחה והידרדרות עדיין אפשרית ; גייתנר: "הנתונים מאותתים כי קצב הידרדרות הכלכלה האט, וסימנים של יציבות כלכלית עלו"

שרי האוצר ויושבי-ראש של בנקי מרכזיים ב-7 המדינות המפותחות והמתועשות - G7, הנפגשים בסוף השבוע בוושינגטון, מעריכים כי הגרוע שבמיתון עשוי להיות כבר מאחורי כלכלות העולם, אך השיקום עדיין לא הובטח.

בכירי ה-G7, בינהם שרי האוצר של ארה"ב, בריטניה, צרפת, קנדה, גרמניה, איטליה ויפן, אמרו במהלך הפסגה, כי בכוונתם לדאוג לכך שמוסדות פיננסיים גדולים יהיו בטוחים ולא יקרסו. להערכתם, הפעילות הכלכלית ברחבי העולם עשויה להתחיל ולהשתקם מאוחר יותר השנה. עם זאת, מסרו כי התחזית עדיין חלשה והכלכלה הגלובלית עלולה בכל זאת להידרדר.

"אנו מעודדים במידה מסוימת, אך נשגה אם נחשוב שיצאנו מהתקופה הקשה שהאפילה על כלכלות העולם מאז השנה שעברה". אמר שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, שנכח בפסגה.

התחזית בעלת הנימה האופטימית שעלתה מהאסיפה בסוף השבוע, טובה בהרבה מההערכות שסיפקו הבכירים בהתכנסות הקודמת שלהם בפברואר האחרון, בה צפו כי ההידרדרות של הכלכלות תמשיך על-פני כל 2009, ולא סיפקו שום סימנים של התאוששות וחזרה ליציבות.

על סדר היום של בכירי ה-G7 היו עניינים כמו אילו אמצעי סיוע ננקטים, והאם הם מספיקים?, האם המאמצים מסייעים להפחתת הסיכונים שגורר המיתון? הכשרת הקרקע להשתקמות מוקדמת, יציבה ומבוססת יותר.

"נתונים מהתקופה האחרונה מאותתים כי קצב הידרדרות הכלכלה האט, וסימנים של יציבות כלכלית עלו על-פני השטח", אמרו בפסגה.

בכירי ה-G7 הבטיחו כי ימשיכו לפעול, ככל שיידרש, להחזיר את מתן ההלוואות, לשיפור הנזילות בשווקים, להזריק הון למוסדות פיננסיים, להגן על ההשקעות והחיסכונות של הציבור ולטפל בנכסים בעייתיים.

גם בכירי ה-G20, התכנסות גדולה יותר, הכוללת את 20 המדינות המפותחות והמתועשות, בינהן גם סין והודו, ערכו ישיבה נפרדת בסוף השבוע, לאחר זו של ה-G7, אך לא פירסמו הצהרה או תחזית רשמית.