סאנדיי תתקין מערכות סולאריות על גגות "ביקור חולים"

עלות הקמת המערכת מוערכת בכ-3.2 מיליון שקל, וההכנסה לבית החולים תהיה כ-544 אלף שקל, כלומר 17% תשואה שנתית

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

בית החולים "ביקור חולים" מכין תוכנית לנצל את גגות בית החולים לצורך אספקת אנרגיה סולארית לייצור חשמל, פרי שת"פ עם חברת סאנדיי, וכן גן ירק שיושקה ממימי מערכות המיזוג של בית החולים.

שטחי גגות בית החולים מונים היום מעל 2,000 מ"ר. מערכות סולאריות על גג בשטח בסדר גודל כזה, עשויות לייצר כ-272,000 קילוואט שעה - כ-10% מצריכת החשמל של בית החולים.

לאור תקנות המשרד לתשתיות לאומיות, חברת החשמל תרכוש את החשמל שייוצר על גגות בבית החולים. עלות הקמת המערכת מוערכת בכ-3.2 מיליון שקל, וההכנסה לבית החולים תהיה כ-544 אלף שקל, שהם 17% תשואה שנתית.

אנדיי בוחנת את האפשרות להשקיע את הסכום הדרוש ובכך להיות שותפה של בית החולים בייצור ובשיווק החשמל.

כאמור, בית החולים מתכנן לשתול דשא ירוק על חלק מהגג, חלק שלא יותקנו בו המערכות האמורות, כאשר הדשא יושקה מהמים שמיצרים מערכות מיזוג האוויר של בית החולים.

נמסר עוד כי האדריכל מוטי בודק וחברת סאנדיי נמצאים בשלבים ראשונים של תכנון קירות מסך סולאריים שישולבו בקירות הדרומיים של מגדלי בית החולים, מגדלים שמתוכננים להיבנות מאחורי בניין זיו של בית החולים, בנוסף למערכות שיותקנו גם על גגות המגדלים -ובכך להוסיף עוד 4,000 מ"ר של מערכות סולאריות שייצרו חשמל.

דוד זילברשלג, יו"ר הנהלת בית החולים, אמר כי "יחס חיובי לסביבה מקרין יחס חיובי לסובבים, ושמירה על כדור הארץ ועל איכות הסביבה הולכים עקב בצד אגודל עם המקורות בהלכה, בהם האדם מוזהר לשמור על הטבע ולא להזיק - אף לא לעצים".

קובי דינר, מנכ"ל סאנדיי: "הפיכת ביקור חולים לבית החולים הירוק הראשון בישראל הופכת למעשה כל יום ליום ירוק. הגיע הזמן שנשים יותר ויותר דגש על אמצעים חלופיים לייצור אנרגיה. אנו מברכים את הנהלת בית החולים ובטוחים כי הבחירה בשילוב אנרגיה סולארית לא רק יוזיל את הוצאות בית החולים, אלא גם ייעל את העבודה".