ארקדי גאידמק תובע 100 מיליון שקל מאורי שני: "הוא עסקן פוליטי, לא איש עסקים"

כזכור, שני פרש במפתיע מניהול עסקי גאידמק בישראל ותבע 10% מנכסיו ; גאידמק בתביעה שכנגד: "שני הביא לפגיעה קשה בעסקיי - ואז ברח מאחריות" ; מודה: "אמרתי לשני 'כלב מלוכלך' - אך לא שאחסל אותו"

איש העסקים ארקדי גאידמק, השוהה כעת במוסקבה, הגיש אמש (א') תביעה שכנגד בסך כ-100 מיליון שקל נגד אורי שני, שהיה מנהל עסקיו. כן מבקש גאידמק לחייב את שני להשיב בטוחה בשווי 19 מיליון שקל שמימש. התביעה הוגשה לבורר, עו"ד יעקב ישראלי, הדן בתביעה שהגיש שני.

בעוד שני הציג עצמו כאחד המנהלים הבכירים במשק, טוען גאידמק, התברר כי "השכלתו המקצועית הינה תיכונית בלבד, וכי הוא רק סוג של עסקן פוליטי חסר כל יכולת ניהולית לנהל חברת אחזקה בסדר גודל שתכנן לנהל. הוא חסר כל יכולת ניהולית, ומתקשה לנהל שיחות עסקיות עם אנשי עסקים מובילים ברחבי העולם".

כזכור, שני עזב את קבוצת אריסון לטובת ניהול עסקיו בישראל של גאידמק, שאמורים היו להתאחד תחת חברת האחזקות AGB, אולם עוד בטרם החל בתפקיד, הוא התפטר לאחר שלדבריו גאידמק קיבל החלטות "מעל לראשו".

באמצעות עוה"ד רוני ברקמן ודיבון פרקש עיקל שני רכוש ומניות של גאידמק, ותבע ממנו 10% שהיה אמור לקבל ממניות AGB (שלטענת גאידמק שוויין נע בין 300 ל-700 מיליון שקל), וכן 31 מיליון שקל נוספים.

מצגי-שווא

כעת טוען גאידמק, באמצעות עוה"ד ישראל שלו ודן מאיוס, כי שני הציג מצגי-שווא באשר לניסיונו וכן באשר להיותו נקי כפיים, בעוד שהתברר כי בעבר הורשע בעבירות אלימות והפרת אמונים בתאגיד.

"שני הביא לפגיעה קשה בעסקיי, ולאחר הבנתו את גודל כישלונו ברח מאחריות ומניהול העסק, ואז בעזות-מצח מבקש ללא בושה שכר חסר תקדים ופרופורציה", טוען גאידמק.

"כל תביעתו של שני עוסקת במערכת יחסים קצרה ביותר בין הצדדים, במהלכה נכשל שני בתפקידו כישלון קולוסאלי, ברור וחד-משמעי, שאינו יכול להיות שנוי במחלוקת (אם כי תירוצים למכביר לא חסרים לו), אותו הוא מנסה להסתיר בעזרת תביעת ענק חסרת כל שחר והעלאת טענות מסולפות".

תארים מפוצצים

כך, לטענתו, שני לא פעל אפילו יום אחד באף אחד מהדירקטוריונים של החברות, והוא אינו מסוגל להצביע על עסקה שביצע, מימון שהשיג, הנחיות ונהלים שקבע, נזקים שמנע או כל מעשה שביצע, מלבד ארגון מספר פגישות סרק ושליחת כמה הודעות דואר אלקטרוני.

"שני הוא יותר פוליטיקאי מאשר איש עסקים. הוא מחפש תפקידים בעלי תארים מפוצצים, אולם בפועל מקפיד שלא להיות מעורב בביצוע עסקאות, שכן מי שעושה עלול גם לטעות", טוען גאידמק.

לדברי גאידמק, הענקת המניות לשני בהסכמים ביניהם הותנתה בקיום התחייבותו לעבודה קשה של שנים ובתוצאות עסקיות. "אין מדובר במתנה או בזכייה בלוטו".

גאידמק טוען עוד כי שני נכשל גם בשיכון ובינוי של שרי אריסון, ששחררה אותו מהקבוצה בשל מתיחות ויריבות עם היו"ר, רוית ברניב, ועל רקע כישלונו בהובלת שיכון ובינוי להצלחה וכישלונו פעמיים ברציפות בהנפקת החברה-הבת שיכון עובדים.

בתוך כך הגיש גאידמק את תשובתו לקובלנה הפלילית שהגיש נגדו שני באשמת איומים, הסגת גבול, פגיעה בפרטיות ולשון הרע. שני טען, בין היתר, כי גאידמק איים עליו בטלפון (בעברית): "כלב מלוכלך, אני אחסל אותך".

גאידמק טוען כי זהו נדבך נוסף בסכסוך האזרחי ביניהם, וכי שני מנהל נגדו מסע צלב. לדבריו, מדובר בזוטי-דברים. גאידמק הודה כי כינה את שני "כלב מלוכלך", אך מכחיש כי אמר "אחסל אותך", משום ש"אינו מסוגל לומר משפט שלם ומורכב בעברית", ובכל מקרה הוא אינו "מבין את משמעות מילה העברית 'אחסל' לאשורה".