עובדי חיפה כימיקלים: בחדשות ערוץ 2 לא מסקרים את מאבקנו בשל אחזקות משפחת עופר ברשת

יו"ר ועד עובדי חיפה כימיקלים ליו"ר חדשות ערוץ 2: "משפחת עופר היא בעלת השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת. אבקשך לוודא האם יש לכך קשר לאי סיקור מאבקנו" ; חדשות 2: "המאבק החל רק אתמול, ואנו נסקר אותו"

ועד עובדי חיפה כימיקלים מאשים את חברת החדשות של ערוץ 2 בהתעלמות מסיקור מאבקם של עובדי חיפה כימיקלים בקבוצת כי"ל שנמצאת בבעלות משפחת עופר, המחזיקים גם בזכיינית ערוץ 2 רשת, בעלת המניות בחברת החדשות.

במכתב ששלח משה גז, יו"ר ועד עובדי חיפה כימיקלים, ליו"ר חברת חדשות ערוץ 2, יהודה לנקרי הוא כותב: "קשה לנו להתעלם מהעובדה שמשפחת עופר, באמצעות חברת עופר מדיה, היא בעלת השליטה (51%) בחברת רשת, אחת הזכייניות של ערוץ 2. אבקשך לוודא האם לעובדה זו יש קשר כלשהו להתעלמות חדשות ערוץ 2 מסיקור מאבק העובדים. מיותר לציין כי קשר כלשהו, אפילו זעום, הוא כמובן קשר פסול".

מחברת החדשות נמסר בתגובה, כי "המאבק הזה התחיל רק אתמול (א'), ואנו כמובן נסקר אותו כמו שסיקרנו מאבקים קודמים. נראה כי מנסים לייצר תקשורת על גבנו".

במכתבו של גז ללנקרי הוא מפרט וכותב כי "בתחילת השבוע שעבר נאלצה הנהלת חיפה כימיקלים להורות על השבתת קווי הייצור שלה עד להודעה חדשה, עקב אי-יכולתה לרכוש אשלג במחירים הנדרשים על-ידי מונופול קבוצת כי"ל. חיפה כימיקלים הבהירה כי ללא ירידה משמעותית במחיר האשלג - שהועלה על-ידי כי"ל ב-400% (!) מאז הוסר הפיקוח על מחירי האשלג בשנת 2006 - לא יוכלו קווי הייצור במפעלי החברה בחיפה ובמישור רותם שבנגב לחזור לפעילות. ההשבתה נעשתה כמוצא אחרון של הנהלת חיפה כימיקלים, לאחר שכל ניסיונות ההידברות בינה לבין ראשי קבוצת כי"ל עלו בתוהו".

עוד כותב גז כי בהפגנה שקיימו אתמול עובדי חיפה כימיקלים ברחבת הסנימטק בתל-אביב, קשה היה שלא לשים לב כי חדשות ערוץ 2 לא שלח צוותי צילום. "בעוד שההפגנה עוררה התעניינות תקשורתית רחבה וזכתה בנוכחותם של כל כלי התקשורת, לרבות צוותים של חדשות ערוץ 10 וחדשות הערוץ הראשון - בחרו חדשות ערוץ 2 להתעלם מסיקור ההפגנה.

"התעלמות זו מצטרפת להתעלמויות קודמות מסיקור מאבקם של העובדים בחדשות ערוץ 2 לכל אורך השבוע האחרון, וזאת למרות שמערכת החדשות והכתבים עצמם קיבלו עדכונים שוטפים מדי יום, כמו גם הזמנה לסקר את ההפגנה. התעלמות חדשות ערוץ 2 מסיקור הפגנת העובדים ומאבקם - אירוע בעל חשיבות ציבורית ראשונה במעלה לכל הדעות - התקבלה בתדהמה ובאכזבה רבה בקרב העובדים, שרבים מהם נוהגים לצפות דרך קבע בחדשות הערוץ ורואים בו ערוץ חדשות חשוב ומוביל".

לסיכום כתב גז, כי "מקרי עבר בהם ערוצי תקשורת נתנו יד למהלכים פסולים שננקטו על-ידי בעלי הון למניעת שידורם של תכנים תקשורתיים לגיטימיים ולהגבלה בלתי חוקתית של חופש הביטוי - מוכרים לכולנו. אנו תקווה כי מקרים אלה לא יישנו, וכי מאבק העובדים יקבל את הסיקור התקשורתי והבמה הציבורית אותה הוא מקבל בכל כלי התקשורת ולה הוא ראוי - גם בחדשות ערוץ 2".