בהוראת הרשות לני"ע: בנק הפועלים יפרסם ביום ה' לפני פתיחת המסחר את עיקרי דו"ח המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, בעניין מינוי המנכ"ל, ציון קינן

ב"גלובס" דווח לראשונה על כוונת הרשות לדרוש מבנק הפועלים לפרסם את הדו"ח ; בפיקוח על הבנקים סבורים כי דנקנר נהג לאורך כהונתו כיו"ר בחוסר אחריות ותוך התעלמות מהרגולטור

רשות ני"ע הורתה בנק הפועלים לפרסם את עיקרי דו"ח המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, בעניין מינוי המנכ"ל, ציון קינן. הבנק חוייב לפרסם את עיקרי הדו"ח, במהלך החג, ולכל המאוחר עד לפתיחת המסחר ביום ה' הקרוב. עמדת הרשות הינה, שמדובר במידע מהותי לציבור, ולכן הורתה לפרסמו.

בנק הפועלים יוציא ביום חמישי בבוקר לפני פתיחת המסחר בבורסה, דיווח רשמי הכולל את עיקרי דו"ח הביקורת של המפקח על הבנקים בענין מינויו של ציון קינן למנכ"ל. הדיווח יכלול על פי הנחיית רשות ניירות ערך את עיקרי הדו"ח. הרשות הנחתה את בנק הפועלים לפרסם את הדו"ח מאחר שמדובר ב"מידע מהותי לציבור".

דו"ח המפקח על הבנקים, נמסר אתמול בערב (ב') לידי ראשי הבנק. בדו"ח מפרט המפקח, רוני חזקיהו, את הרקע והסיבות לדרישת הפיקוח להדיח את יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר.

ל"גלובס" נודע, כי בפיקוח סבורים כי דנקנר נהג לאורך כהונתו כיו"ר בחוסר אחריות ותוך התעלמות מתמשכת מהרגולטור. טענות אלו נוגעות בעיקר להשקעות שביצע בנק הפועלים (או ביקש לבצע - ונבלם), בתקופה שבה כבר ידוע שהעולם נכנס למשבר כלכלי-פיננסי גלובלי. למשל, נסיונות הפועלים לרכוש בנקים בחו"ל.

עוד בדו"ח, טענות על ישיבת הדירקטוריון בה נודע על התפטרות המנכ"ל הקודם, צבי זיו, ועל מינויו של ציון קינן כמחליפו. לטענת הפיקוח, ישיבה זו נמשכה 45 דקות בלבד ואילו הקטע שבו דווח על התפטרות זיו עבר ללא שאלות ולא דיון כלשהם.

לפי הערכות, רשות ני"ע אכן תחייב את בנק הפועלים לפרסם את דו"ח המפקח על הבנקים, ייתכן שעוד לפני צאת החג.

עורכי הדין המייצגים את בנק הפועלים, בראשות עו"ד רם כספי, עדיין מנסים למוצא מוצא מהסבך מול המפקח הבנקים, אולם ההערכות הן כי בפיקוח נחושים שדנקנר יודח מתפקיד היו"ר.