יו"ר מועצת היועצים הכלכליים בבית הלבן שיבח את כלכלת ישראל; "נתניהו יכול לצפות לקבלת פנים חמה בבית הלבן"

לדברי לורנס סאמרס, המשק הישראלי רשם הישגים יוצאי דופן במשך שנות קיום המדינה בהתחשב במלחמותיה ובאיומים המתמידים שהיא נאלצת להתמודד עימם

לורנס סאמרס, יו"ר מועצת היועצים הכלכליים בבית הלבן, שיבח אמש (ד') את כלכלת ישראל בקבלת פנים לרגל יום העצמאות שערכה שגרירות ישראל בוושינגטון.

סאמרס, שייצג את ממשל אובמה באירוע, אמר כי צמיחת הייצוא של ישראל, מאז הקמתה ועד לתחילת העשור הנוכחי, היתה המהירה ביותר בעולם, גם בהשוואה ליצוא של נמרי אסיה, לרבות יפן וסין, באותה תקופה. הוא הציג את עצמו כ"מי שבא מהעולם הכלכלי" וציין, שהמשק הישראלי רשם הישגים יוצאי דופן במשך שנות קיום המדינה בהתחשב במלחמותיה ובאיומים המתמידים שהיא נאלצת להתמודד עימם. מכל מקום, סאמרס לא התייחס למצב הכלכלה הישראלית במיתון הגלובלי הנוכחי.

עוד אמר סאמרס, כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכול לצפות לקבלת פנים חמה בבית הלבן, באמצע מאי, וכי אחד מהנושאים שיועלו בשיחותיו שם תהיה הכלכלה. במרכז השיחות יעמדו מאמצי הממשל להשגת שלום עם הפלשתינים, אך סאמרס הדגיש, שלא מדובר בשלום בכל מחיר אלא בשלום שלא יתגמל את הטרור ושיעלה בקנה אחד עם ביטחון ישראל. הוא חזר והדגיש את מחויבות הנשיא ברק אובמה לביטחונה של ישראל. חלק מהתבטאויותיו היו בשיחה עם כתבים, לאחר נאומו הרשמי.

ננסי פלוסי, יו"ר בית-הנבחרים, אמרה בקבלת הפנים, שארה"ב לא תשקוט עד לשחרורו של גלעד שליט. היא הציגה את העתקי הדיסקיות של אהוד גולדוואסר ואלעד רגב, שקיבלה מאלמנתו של גולדוואסר, ואמרה שהיא מראה אותם למנהיגים זרים במאמץ לזרז את שחרור שליט משביו.

שגריר ישראל בארה"ב, סלי מרידור, העומד לסיים את תפקידו, נשא בטקס נאום פרידה. "ייצוג מדינה יהודית באמריקה היה חווייה יוצאת דופן", אמר השגריר.