השבוע במט"ח: האם יצליח הדולר לשמור על רווחיו מאפריל?

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המט"ח] הראלי של אפריל נטע תקוות התאוששות בקרב המשקיעים, אך מנגד עומדות ההערכות כי גם גל זה יבוא על תיקונו לקביעת תחתית נוספת ; כיצד ישפיע הדבר על תנועת הדולר לפחות בטווח הזמן הקצר ?

הדולר הצליח לסכם את חודש אפריל בתשואה חיובית קלה ביחס לאירו ולשאר המטבעות המובילים, וזאת חרף הראלי בשוקי המניות אשר אפיין את החודש הקודם.

בפתחו של חודש מאי, אנו מעלים שוב את השאלה: מה עומד מאחורי כוחו של המטבע האמריקני? וזאת כאשר לא פעם סימנו במסגרת הכתבות של "השבוע במט"ח" את הקורלציה ההפוכה המתקיימת לעיתים תכופות בין שוקי המניות לתנועת מחירי הדולר, קורלציה שמאחוריה עומדת הנחת המוצא כי התגברות שנאת הסיכון בשווקים מביאה את הסוחרים להעדיף נכסים הגנתיים, כדוגמת קנייתן של אג"ח ממשלת ארה"ב הנקובות בדולר.

הראלי של אפריל נטע תקוות התאוששות בקרב המשקיעים, אך מנגד עומדות ההערכות כי גם גל זה יבוא על תיקונו לקביעת תחתית נוספת. מבחינתנו השאלה היא כיצד ישפיע הדבר על תנועת הדולר לפחות בטווח הזמן הקצר.

"אם יש ממש בתחושות בוול סטריט והכלכלה האמריקנית בדרך להתאוששות, לא מדובר בסימן חיובי לערך הדולר. לפחות לא בטווח הקצר". ציינו ל"גלובס" ממחלקת המחקר של איזי-פורקס.

"אך אם יצליח הממשל להקטין את החוב הלאומי, וימשיך לקנות את חובותיה של ארה"ב בזול על ידי הנפקת אג"חים ממשלתיות לטווח הבינוני בריבית שבין 0.5%-1.75%, אזי יש בסיס לתמיכה בדולר".

"בשורה התחתונה, ההשפעה הגדולה ביותר תבוא מצידם של תושבי החוץ. אם הללו ימשיכו לקנות נכסים בארה"ב ישאר הדולר איתן, אך במידה ויאבד העולם מתאבונו לנכסים אלו, עשוי הדבר להיות מכת מוות למטבע האמריקני".

השבוע הקרוב, אשר רווי באירועי סיכון עבור כלל המטבעות המובילים, עשוי להעמיד למבחן את הישגיו של הדולר מחודש אפריל.

הליש"ט שגרפה רווחים נאים בשבוע החולף, תיסחר על רקע החלטת הריבית הצפויה של הבנק המרכזי באנגליה, יום חמיש, 14:00 שעון ישראל. בסקר בלומברג צופים כי הבנק יותיר את הריבית על המטבע האנגלי בשפל של כל הזמנים העומד על 0.5%. נזכיר כי מפרוטקול החלטת הריבית מחודש אפריל, עלה כי חברי הוועדה הצביעו פה אחד לטובת הותרת הריבית על כנה ועל המשך תוכנית ההקלה הכמותית.

ב-FXCM ציינו ל"גלובס" כי הרחבת מדיניות רכישת האג"ח הממשלתיות של הממשל הבריטי עשויה להכביד על השטרלינג, במיוחד למול האירו, בעוד שעמדה הפוכה (שער ריבית יציב ובנוסף אין שינוי בהקלה הכמותית) עשויה להזניק את המטבע המלכותי.

"על הסוחרים לעקוב אחר מגמות הסיכון מאחר והשטרלינג נוטה לעבור מכירה כללית בעיתות של מנוסה לעבר נכסי חוף מבטחים, מגמות הסיכון וזינוק ברכישה של הדולר האמריקני עשוי לגרור את הצמד GBP/USD מטה לעבר רמת ה-1.4500 דולר לליש"ט".הוסיפו האנליסטים.

רמות התמיכה של הצמד אירו/דולר יעמדו למבחן ביום חמישי, 15:45 שעון ישראל, אז יפרסם הבנק המרכזי של אירופה את החלטת הריבית החודשית. אירוע סיכון זה עשוי לענות על שאלות הסוחרים לגבי מתי תיבלם ההוזלה בריבית על האירו ובאיזו מהירות הריבית עשויה להתאושש. הציפיות המוקדמות גורסות כי הפעם יודיע יו"ר הבנק, ז'אן קלוד טרישה, על הפחתת הריבית ב-0.25% ויעמידה בשפל היסטורי חדש, נוסף, של 1%.

באיזי-פורקס צופים כי מהלך של הצמד מעל רמת ה-1.34 דולר לאירו, יסמן את רמת ה-1.37 כיעד הבא, ועלייה מעל רמה זו (1.37) תחשב סימן שורי לטווח הבינוני. התמיכה לטווח הקצר מתעדכנת ל-1.31, ומהלך מתחת ל-1.31 יסיים כנראה את הסיפור השורי של האירו.

את השבוע יחתום, ביום ו', 16:30 שעון ישראל, דו"ח התעסוקה הממשלתי (NFP) האמריקני ושיעור הבלתי מועסקים, המהווה נתון חשוב לסוחרי המט"ח ונוטה לטלטל שערים בעת פרסומו. התחזיות המוקדמות מדברות על איבוד של 620 אלף מקומות עבודה לעומת 663 בחודש מארס. שיעור האבטלה צפוי לעלות ל-8.9% לעומת 8.5% בחודש הקודם.

[לאתר המט"ח]