ועדת רישוי המועדונים של אופ"א קבעה: בית"ר לא תוכל לשחק בעונה הבאה באירופה

זאת בעקבות אי הוודאות לגבי עתידה הכלכלי של הקבוצה והעובדה שלא הגישה את הערבויות המתאימות לבקרה. הקבוצה תוכל לערער תוך 10 ימים על ההחלטה. הפועל ת"א קיבלה אישור לשחק באירופה

בית"ר ירושלים לא תוכל לשחק בעונה הבאה במפעלים האירופים, במידה ותהיה זכאית לכך על פי מיקומה בליגה או על פי הישגיה בגביע המדינה. כך קבעה ועדת הרישוי של אופ"א. ההחלטה נובעת מהעובדה שבית"ר לא עמדה בתנאים שהוצבו לה על ידי הוועדה במסגרת תקנון רישוי המועדונים של אופ"א. בית"ר לא הגישה את הערבויות לבקרה התקציבית לגבי העונה, בשל אי הוודאות הכלכלית לגבי עתידה.

זאת הפעם הראשונה מזה 18 שנה שקבוצה ישראלית שזכאית לשחק באירופה לא תוכל להשתתף. תקנון פיפ"א ואופ"א, לו כפופה ההתאחדות, לא מאפשר לקבוצה בחובות לשחק במפעלים אירופים ולכן לא קיבלה בית"ר את הרשיון. עם זאת, לבית"ר ניתנו עשרה ימים כדי לערער על ההחלטה, זאת במידה שתסדיר את ענייניה מול הבקרה.

בנוסף, דחה בית הדין המשמעתי של ההתאחדות את הערעור של בית"ר בנוגע להפחתת הנקודה בפועל ואירוח המשחק מול מכבי ת"א בשבת ללא קהל. כזכור, הקבוצה נענשה בגין קריאות גזעניות של אוהדיה במשחק מול מכבי פתח תקווה לפני כשבועיים. השינוי היחיד מפסק הדין המקורי היה ביטול עונש הפחתת נקודות על תנאי שעמד כנגד הקבוצה ושהיה אמור להיות תקף עד לסיום העונה הבאה.

עם זאת, הפועל תל אביב קיבלה מוועדת הרישוי של אופ"א את הרשיון להשתתף בעונה הבאה במפעלים האירופיים, זאת אחרי שקיבלה את המלצותיה של הרשות לבקרת תקציבים, ובכפוף להצגת מסמכים נוספים לרשות לבקרת תקציבים עד ליום חמישי הקרוב.