כלל פיננסים: התחזית של נייס לרבעון השני - דרך אלטרנטיבית לצאת באזהרת רווח

(עדכון) החברה צופה כי "התוצאות לרבעון השני לא תהיינה שונות במידה מהותית מתוצאות הרבעון הראשון" ; הורידו ההמלצה ומחיר היעד למניה ; באקסלנס נשואה הורידו את ההמלצה על מניית נייס ל"נייטרלי" מ"קנייה", ללא מחיר יעד

ביום חמישי האחרון דיווחה נייס כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2009 הסתכמו ב-139.1 מיליון דולר, בזמן שבתחזיות מוקדמות העריכה כי תרשום הכנסות בטווח שבין 141 ל-151 מיליון דולר. לגבי הרבעון השני, נייס אמרה כי "התוצאות לרבעון השני לא תהיינה שונות במידה מהותית מתוצאות הרבעון הראשון".

על רקע הדברים, היום (א') נודע, כי נייס מפטרת 15 עובדים, ובכוונתה לקצץ בשכרם של העובדים המרווחים משכורת חודשית של מעל 10,000 שקל - 5%-8%, וכן בהטבות שלהם.

בשיחת הועידה שקיימה החברה לאחר פרסום הדו"חות רק לפני שלושה ימים, המנכ"ל, חיים שני, אמר כי "עד סוף השנה נגדיל את מספר העובדים בחברה בכ-30 עובדים". והוסיף גם כי "בלא מעט חברות, יש ירידה קלה בעסקים והן מקצצות בצורה משמעותית בכוח-האדם. אנחנו מאמינים בחברה ולכן נגדל בכוח האדם, ונממן את זה בקיצוצים במקומות אחרים".

באקסלנס נשואה מורידים את ההמלצה על מניית נייס ל"נייטרלי"

בתוך כך, באקסלנס נשואה הורידו את ההמלצה על מניית נייס, ל"נייטרלי", מהמלצה קודמת של "קנייה". בהמלצה החדשה, בית ההשקעות לא העניק מחיר יעד למניית החברה. באקסלנס מסבירים, כי הורדת ההמלצה באה בעקבות ההידרדרות בעסקים ברבעון הראשון של 2009, חוסר הוודאות בשווקים וכן בעקבות עלייה במחיר המניה של כ-19% מתחילת השנה.

האנליסט גלעד אלפר מציין מספר נקודות לדאגה. ראשית, נייס פספסה, כאמור, את תחזית מכירות הרבעון הראשון, והצליחה לפגוע בתחזית השוק לרווח למניה רק תודות לקיצוץ אגרסיבי בהוצאות. שנית, ירידה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון ל-63.2%, זאת לעומת 64.9% ברבעון המקביל אשתקד ו-65.4% ברבעון הקודם. נקודה שלישית, היא התחזית של החברה לרבעון השני - מצד אחד היא טוענת כי מצב העסקים השתפר מאז אפריל, ומצד שני היא צופה תוצאות כספיות דומות לרבעון ברבעון השני.

דרך אלטרנטיבית להציג אזהרת רווח

גם בכלל פיננסים ברוקראז' הורידו היום את ההמלצה על נייס ל"תשואת שוק" מהמלצה קודמת של "תשואת יתר", ואת מחיר יעד הורידו ל-27 דולר ממחיר יעד קודם של 28 דולר למניה. המחיר החדש גבוה ב-25.2% ממחיר הסגירה של המניה ביום המסחר האחרון בוול סטריט.

גם האנליסט צחי אברהם מתייחס לתחזיות החברה לרבעון השני, באומרו כי "התחזית של החברה, כי 'התוצאות לרבעון השני לא תהיינה שונות במידה מהותית מתוצאות הרבעון הראשון', היא למעשה דרך אלטרנטיבית לצאת באזהרת רווח".

בבית ההשקעות מציינים, כי בפועל התוצאות הרבעוניות נמוכות עוד יותר, זאת מאחר ונייס מנטרלת מההוצאות סעיפים חד-פעמיים בהיקף 2.2 מיליון דולר, עקב צמצומי כוח-אדם, וסגירת משרדים בחו"ל. ללא נטרול ההוצאות האלו, אומרים בכלל פיננסים, הרווח למניה עוד נמוך יותר ממה שדווח.

אופציית השקעה "מעניינת"

בבית ההשקעות First Analysis ממשיכים לסקר את נייס בהמלצת "משקל יתר", במחיר יעד של 26 דולר למניה, המשקף לה פרמיה של 20.5% ממחיר הסגירה של המניה ביום שישי בוול סטריט.

האנליסטים בבית ההשקעות מעריכים נייס תתקשה להתחמק מתנאי השוק ומסביבת המאקרו המאתגרים. בעיקר מציינים בבית ההשקעות, את הקיפאון במכירות לשוק האירופאי, להפתיע את נייס וגרם לה לא לעמוד בתחזית ההכנסות. עד כה, נייס הצליחה למתן את ההשפעות של סביבת המאקרו, אך להערכתם, אי-הודאות לגבי כל 2009 הולכת וגדלה.

לסיכום, ולאחר כל הדברים הנ"ל, בבית ההשקעות עדיין מעריכים כי מניית נייס מהווה אופציית השקעה "מעניינת" בטווח הזמן הבינוני.

לידר שוקי הון: נייס תצא חברה חזקה יותר בתחומה מהמשבר הנוכחי

בלידר שוקי הון הורידו את ההמלצה על נייס ל"תשואת שוק", מהמלצה קודמת של "תשואת יתר", ואת מחיר היעד למניה הכניסו לבחינה מחדש. האנליסט ערן יעקובי מציין, כי תוצאות הרבעון הראשון של נייס מאכזבות בשורה העליונה, אך מדגישות את שליטת ההנהלה בהוצאות ואת יכולת ייצור המזומנים. להערכתו, הבעיה היא התחזיות לרבעון הבא.

למרות השיפור בעסקים, ולמרות העסקאות הבטחוניות הגדולות ברבעונים האחרונים, תחזיות החברה לרבעון השני הן לתוצאות דומות לרבעון הראשון. "כאן האכזבה הגדולה", אומרים בלידר. "ציפינו לטווח של 150-160 מיליון דולר בשורה העליונה ו-37 עד 43 סנט ברווח למניה.

בלידר מעריכים ואומרים, כי נייס תצא חברה חזקה יותר בתחומה מהמשבר הנוכחי. "הכסף בקופה, הפתרונות המובילים, אקטימייז והתחום הבטחוני ומעל לכל ההנהלה, יסייעו לחברה להגדיל נתחי שוק במהלך המשבר". עם זאת, מסייגים בלידר, "כאשר הראות קדימה מאד נחלשה לעומת הרבעונים האחרונים, אנו מעדיפים להוריד המלצה ל'תשואת שוק', אך מאמינים כי תהיינה הזדמנויות נוחות יותר בתקופה הקרובה להיכנס מחדש לפוזיציה במניה".