קופות הגמל של מיטב ישקיעו 6 מיליון שקל בקמהדע; המניה מזנקת ב-9.8%

קמהדע תקצה למיטב מניות רגילות וכתבי אופציה לא סחירות הגוזרות לקופות הגמל אחזקה של 3% ושווי הנמוך ב-37.1% משווי השוק הבורסאי שלה ; מחזור המסחר במניה גבוה פי 6 מהממוצע

קמהדע , העוסקת בפיתוח,ייצור ושיווק תרופות בתחום הביו-פרמצבטיקה, הודיעה כי הנפיקה באופן פרטי לקופות הגמל של בית ההשקעות מיטב מניות וכתבי אופציה לא סחירים תמורת הזרמה של 6 מיליון שקל. קמהדע, המנוהלת בידי דוד צור, תקצה כ-545.46 אלף מניות, וכשהן מתווספות להון המניות המונפק והנפרע שלה, הן יגזרו לקופות הגמל אחזקה של 3.01% לחברת הביו-פרמצבטיקה.

מכאן, שבניטרול הדילול האפשרי על-ידי מימוש כתבי האופציות למניות, העסקה גוזרת לחברה שווי של 199.34 מיליון שקל - נמוך ב-37.1% משווי-השוק הבורסאי של החברה, 316.9 מיליון שקל. מתחילת השנה זינקה המניה בלא פחות מ-313.6%. קמהדע תקצה במקביל כ-218.18 כתבי אופציה הניתנות למימוש למניות ביחס של 1:1.

קופות הגמל שיזרימו לחברה את הכסף הן הקופות המנוהלות באמצעות מיטב גמל ופנסיה ומיטב משען ניהול קופות גמל. בעלי המניות המרכזיים בקמהדע הם ראלף האן, יו"ר מועצת המנהלים, המחזיק ב-25.3%, ליאון רקנאטי באמצעות חברת ההשקעות הפרטית שלו גלנרוק, המחזיק ב-14% ו-UDT מד (6.4%) האמריקנית.

רק לפני שבוע השלימה חברת פיתוח התרופות גיוס בהיקף של 29 מיליון שקל מבעל השליטה האן ומהחברה האמריקנית, ובמקביל מסרה כי היא ממשיכה לפעול לאיתור מקורות לגיוס הון נוסף, לצורך מימון הכניסה לשוק האמריקני עם מוצר ה-AAT הניתן בעירוי לטיפול במחלת הנפחת התורשתית (אמפיזמה) ולהמשך הפיתוח שלו להתוויות נוספות. החברה סיימה לאחרונה את הניסויים הקליניים במוצר זה.

נכון לסוף 2008, היו בקופת המזומנים של קמהדע 50.2 מיליון שקל. תזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת הסתכם ב-2008 ב-46.5 מיליון שקל. המניה מגיבה בזינוקים היום (א') בבורסה בתל-אביב, שהגבוה מביניהם נכון לשעת הכנת הידיעה עומד על 12.6%. המחזור נכון לשעה זו גבוה פי 5.67 מהתמורה היומית הממוצעת במניה ב-90 ימי המסחר האחרון, וזאת בצהרי יום המסחר בלבד, כאמור.

קמהדעקמהדע