ירידות איפיינו את יום המסחר באירופה: מדד פוטסי איבד 0.6%; דאקס יורד בכ-1%; הקאק נפל ב-2%

[לטבלת ישראליות בעולם] הממשלה הגרמנית הודיעה כי היא לא יכולה להרשות לעצמה להוציא את הכסף הדרוש להצלת מקומות העבודה באופל ; סנטריקה עולה ב-3.3%

היום הראשון של שבוע המסחר באירופה נסגר בירידות שערים כאשר מניות הבנקים הכבידו על המדדים המובילים ביבשת לאחר שהמשקיעים בחרו לממש את רווחיהם, וזאת לאחר שביום ו' סגרו מרבית המדדים ברמות שיא של כ-4 חודשים. במנהלך המסחר בלטה מניית HSBC בירידות אך בסיום הצליחה לסגור בירידה קלה של כ-0.5% לאחר שהבנק הגדול ביבשת פרסם את תוצאות הרבעון הראשון.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי הירידה בביקושים מובילה את החברות האירופיות לקצץ בעלויות העבודה ומביאה לעלייה משמעותית בשיעור האבטלה בגוש האירו. העלייה באבטלה מכבידה על ההכנסה הפנויה של הצרכנים ומערערת את ביטחונם הכלכלי ובכך מעודדת אותם לחסוך ולהמעיט בצריכה. התפתחויות אלה מחזקות את ההערכות שגוש האירו יפגר אחר ארה"ב בהתאוששות מהמשבר הכלכלי. בעוד שרוב רובו של המשבר הכלכלי בארה"ב מקורו בשוק המקומי, תלויה כלכלת אירופה בביקושים העולמיים לסחרות מתוצרתה. גוש האירו יתאושש ויחזור לצמיחה חיובית רק לכשיתייצבו השווקים העולמיים.

שר האוצר של גרמניה, קארל תאודור זו גוטנברג אמר היום כי הממשלה הגרמנית לא יכולה להרשות לעצמה להוציא את הכסף הדרוש להצלת מקומות העבודה באופל אותה צפויה לרכוש פיאט מידי ג'נרל מוטורס.

מדד פוטסי 100 של לונדון ירד ב-0.6% ; מדד דאקס 30 של פרנקפורט איבד 1% ; מדד קאק 40 של פריז בלט בירידה של כ-2% בסיום המסחר.

בזירת המטבעות, האירו יורד ב-0.33% ל-1.36 דולר והליש"ט מאבדת 0.3% ל-1.5177 דולר.

בזירת המאקרו

נתוני התפוקה התעשייתית בצרפת צפויים לרשום ירידה דו-ספרתית זה החודש הרביעי ברציפות ולצנוח ב-14.6% ו-16.1% בהתאמה בשקלול שנתי. התפוקה התעשייתית באיטליה צפויה לצנוח ב-21.2% בתקופה המקבילה התפוקה מתכווצת לנוכח הירידה בביקושים בגוש האירו ובעלום לנוכח המשבר הכלכלי הנוכחי. הייצוא מהווה 40% מהגידול הכלכלי בגוש האירו, יחד עם גורמים אחרים כהשקעה וצריכה פרטית אשר קשורים גם הם לביקושים הזרים.

מניות בכותרות

חברת הגז הבריטית סנטריקה הודיעה כי תרכוש 20% מבריטיש אנרג'י תמורת 2.3 מיליארד ליש"ט.

הבנק הבריטי הונג-קונגי HSBC צפוי לדווח היום על הפסד של עד 5 מיליארד דולר בחטיבת משקי הבית של החברה.

שר האוצר של גרמניה, קארל תאודור זו גוטנברג אמר היום כי הממשלה הגרמנית לא יכולה להרשות לעצמה להוציא את הכסף הדרוש להצלת מקומות העבודה באופל. נציין כי פיאט ממשיכה במשא ומתן לרכישת אופל מג'נרל מוטורס .

מניות הכרייה והאנרגיה, רויאל דאטש של , בריטיש פטרוליום , BHP ביליטון וריו טינטו מרכזות עניין על רקע ירידת מחיר הנפט, במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק.

ישראליות באירופה

מדג'ניקס לקדם מהלכים לגיוס הון, בין השאר באמצעות קבלת אישור מבעלי המניות להנפיק אג"ח בהיקף של 5 מיליון דולר.

ויסוניק , המפתחת מערכות אבטחה אלקטרוניות, פרסמה הודעה מטעם ההנהלה לתקופה שבין ה-1 לינואר ל-11 למאי, לפיה המכירות עלו ב-2.4% ל-21.4 מיליון דולר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

טליט תקשורת וטלנור קונקסיון הודיעו היום כי הן יפעלו יחד לקידום הקישוריות במכשירי M2M.