לרקוד על מדרגות הרבנות

הנה אני אומר את זה, חברים, הבה נודה בכך: סביבת עורכי דין היא בלתי נסבלת

זוכרים את קליסטה פלוקהארט בתפקיד אלי מקביל, עורכת הדין בעלת הגזרה האנורקטית שניסתה לנהל את חיי האהבה שלה, בעוד חלק ניכר מהתיקים במשרדה עוסקים בהכחדת חיי האהבה של זוגות נשואים? קשה שלא להיזכר בה כשצופים ב"גירושים נפלאים", הדרמה החדשה של יס.

"גירושים נפלאים" אינה "אלי מקביל" הישראלית, אבל יש משהו בסביבה של עורכי דין, שמחדדת את פרטיה - ולא בהכרח לטובה. רגע, אני לא יכול יותר עם העמדת הפנים הזאת, ניסיתי לשמור על תקינות פוליטית כדי שלא לעמת את "גלובס" עם אלפי עורכי הדין שנמנים עם מנוייו, אבל לטס פייס איט, חברים: סביבת עורכי דין היא בלתי נסבלת. הנה אמרתי את זה.

איפה היינו? אה כן, במשרד עורכי הדין שמתמחה במה שנהוג לכנות בשפה מכובסת "דיני משפחה". על "עורכי הדין" במשרד, נמנים, בין היתר, אייל שכטר המצוין, דב נבון, דנה ברגר, אסי לוי, אורנה פיטוסי ועוד שחייהם הפרטיים משתלבים, בלי משים, בתיקי הגירושים שהם מנהלים. עכשיו לך תנהל שגרת יחסים בריאה כשאתה עסוק כל היום כמעט בכל מה שעלול להשתבש בזוגיותם של אנשים אחרים.

לפני שנעבור לשלב הסיכומים, מגיע כאן שאפו ליס, שבימים שבהם לוחות השידורים של הערוצים 2 ו-10, נראים, מרוב שידורים חוזרים, נוסטלגיים יותר משל ערוץ 1, מצליחים לייצר בערב כמו זה רצף של תוכניות מקור בשלוש השעות של הפריים-טיים ("ראש גדול", "תיכון השיר שלנו", "דני הוליווד", "Y בעשר" ו"גירושים נפלאים"). לא כל התוכניות אחידות ברמתן, אבל לפחות מדובר בהיצע מקורי למדי.

בחזרה ל"גירושים נפלאים": היא קולחת, היא מהירה, היא מצחיקה במידה, דרמטית באופן סביר ועושה חשק לעוד. האם אשב ואצפה בכל שבוע לפרק חדש שלה? ספק רב, אבל אשמח מאוד למשל אם מישהו יקבץ את כל פרקי השבוע לשידור מרוכז בסופו.

"גירושים נפלאים", ב' 21:30, יס סטארס ישראלי

התחממות הכדור

הגם שמדובר בשידור חוזר נוסף של סרט התעודה הזה, ברור שמי שאמון על השיבוץ בערוץ הדוקו של יס, לא עשה שיעורי בית, שכן העלאת הסרט הזה - שיעניין בעיקר את הגרעין הקשה של חובבי הכדורגל, במקביל למהדורת "חדשות הספורט" בערוץ 5 , היא סוג של התאבדות טלוויזיונית, גם אם מדובר בערוץ עם אחוזי צפייה זניחים.

למה רק לגרעין הקשה של אוהדי הכדורגל? כי כדרכם של תחקירים טובים באמת, מדובר בלא מעט טרחנות משעממת ובאובססיה של איש אחד, עיתונאי בסגנון הגיא-מרוזי, לשאול את האנשים הנכונים את השאלות הנכונות ברגעים הכי לא נכונים. מהסרט עולה תמונה קשה של הדרך שבה מנהל סף בלאטר את ארגון הכדורגל החשוב והמשפיע ביותר בעולם.

השיטה מוכרת לנו גם ממקומות קרובים יותר. מינוי מקורבים למשרות בחירות, טיפוח עסקנים מושחתים במדינות נחשלות, כדי שיהפכו ליס-מנים של המזכיר הכל-יכול, ועוד. ובכל זאת, יש כאן גם איזו נחמה. אולי אנחנו לא מצליחים להגיע לטורנירים הגדולים של היורו והמונדיאל, אבל בעסקנות נטו, אנחנו יודעים לעבוד לא פחות מהגויים. הגלובליזציה, חברים, הגיעה גם אל העסקנות ברוח המפא"יניקית הישנה והטובה.

"שחיתות בפיפ"א", ב' 23:05, יס דוקו