מיקרוסופט מתכוננת להנפקת האג"ח הראשונה בתולדותיה: תגייס הון לשם מימון רכישה חוזרת של מניותיה

מיקרוסופט היא בין החברות הבודדות אשר נותרו בשוק עם דירוג אשראי מירבי, טריפל A מסוכנויות דירוג האשראי השונות ■ יתרון זה תנסה החברה לנצל לצרכיה תוך ניצול רמות הריבית הנמוכות במשק האמריקני

מיקרוסופט , חברת התוכנה הגדולה בעולם דיווחה היום (ב') כי לראשונה מאז הקמת החברה היא צפויה לבצע גיוס הון באמצעות מכירה של אגרות חוב משלושה סוגים, ל-5 שנים, 10 שנים ול-30 שנה. את תמורת ההנפקה מיעדת החברה לשם מימון רכישה מחדש של מניותיה וכן לצורך אפשרות למימון של רכישות של חברות אחרות.

החברה שמילאה היום את הטפסים הנדרשים מהרשות לני"ע בארה"ב לשם ביצוע ההנפקה לא חשפה את היקף הגיוס הצפוי, אך מקורב אנונימי לחברה העריך כי בכוונת החברה לרכוש את מניותיה בתמורה ל-40 מיליארד דולר.

נציין כי מיקרוסופט היא בין החברות הבודדות אשר נותרו בשוק עם דירוג אשראי מירבי, טריפל A מסוכנויות דירוג האשראי השונות. את היתרון הזה תנסה החברה לנצל לצרכיה ולפי פרסומים שונים ההנפקה במסלולים השונים צפויה לשאת ריבית הגבוה רק במעט מהריבית הניתנת באג"ח הממשלתיות המקבילות לתקופות השונות, אשר גם הן מצויות היום ברמות נמוכות במיוחד על רקע הריבית האפסית במשק האמריקני.

את גיוס החוב מתכננת החברה למרות שבקופתה היו בסיום הרבעון הראשון של השנה מזומנים ושווי מזומנים בסך של כ-25.3 מיליארד דולר.