מימושים קלים במחיר הנפט לאחר שקבע שיא של 6 חודשים: ירד הערב ב-0.2% ונקבע ב-58.5 דולר לחבית

באי.בי אי. מעריכים כי מחיר הנפט יוסיף לעלות אך חשים אי נוחות מקצב עליית המחירים ונוטים לחשוד כי ידם של "השחקנים" הייתה הבולטת בשוק ולאו דווקא של הצרכנים האמיתיים

לראשונה מזה ארבעה ימים רצופים של עליות נסגר הערב מחיר החוזה העתידי על הנפט הגולמי בירידה קלה של 0.2% ונקבע בבורסת הסחורות בניו יורק ב-58.5 דולר לחבית. זאת לאחר שבמהלך המסחר נפל מחירו ביותר מ-3%. נציין כי ביום ו' טיפס מחיר החוזה על הנפט ל-58.63 דולר לחבית שהיא הרמה הגבוהה ביותר בה נקבע מאז ה-11 בנובמבר 2008.

"שוק הפטרוליום פתח את שבוע המסחר במימושים, בדומה למגמה המאפיינת את שווקי המניות הגלובליים, ועל רקע ההתחזקות המסויימת בערכו של הדולר" אמר טים אוונס, אנליסט בחטיבת החוזים העתידיים של סיטי בניו יורק.

נציין כי השיא של ששת החודשים שנקבע ביום ו' הושפע הן מנתוני התעסוקה הקשים פחות מהצפי אותם פרסם משרד העבודה, ועל רקע פרסום תוצאות מבחני הלחץ שערך הממשל ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב, שגם הם היו מתונים יותר מהחששות המוקדמים בשוק. שני אלו גררו את המדדים המובילים לעליות שערים ולסגירה של שבוע נוסף חיובי בוול סטריט.

מאז ינואר, אז נפל מחירו של הנפט לשפל של 32.7 דולר לחבית רשם הזהב השחור זינוק של כ-80%, אולם הוא עדיין רחוק מהשיא שקבע ביולי 2008 אז נסחר החוזה מעל ל-147 דולר לחבית.

איילת ניר, הכלכלנית הראשית באי.בי.אי. אמרה בסקירתה השבועית על שוק האנרגיה כי למרות שלהערכתה מחיר הנפט צפוי לעלות, על רקע איזון הביקוש וההיצע אשר מייושם הלכה למעשה ע"י מדיניות קיצוץ התפוקה של המדינות החברות בקרטל אופ"ק, עדיין חשים באי.בי.אי אי-נוחות מקצב עליית המחירים ונוטים לחשוד כי ידם של "השחקנים" הייתה הבולטת בשוק ולאו דווקא של הצרכנים האמיתיים.

נפט תחילת מאי