פתאל תוותר על הזיכיון של חלק ממותגי המלונות הבינל' לטובת המותג לאונרדו

הרשת מנהלת 18 מלונות בארץ תחת המותגים מרידיאן, גולדן טוליפ, מג'יק וקלאב מד ■ תשקיע בהחדרת מותג מלונות הבוטיק לאונרדו כמיליון דולר, אך הוויתור על זיכיון המותגים הבינלאומיים יחסוך מאות אלפי דולרים בשנה

רשת ניהול בתי-המלון פתאל החליטה לוותר על הזיכיון של חלק מהמותגים הבינלאומיים לטובת החדרת מותג מלונות הבוטיק לאונרדו, אשר בבעלותה, לישראל.

רשת פתאל מנהלת 18 מלונות בישראל תחת המותגים מרידיאן, גולדן טוליפ, מג'יק וקלאב מד באילת. בנוסף, לפתאל 32 מלונות באירופה.

לפני כשנתיים הרשת השיקה את המותג ליאונרדו באירופה. עד כה השקיעו הרשת ושותפיה העסקיים (דלק בלרון, מגדל, מבטחים, מנורה מבטחים ודוראה) 350 מליון אירו ברכישת הנכסים באירופה. נכון לעכשיו לא צפויות רכישות נוספות בשנה הקרובה.

הרשת משקיעה בהחדרת המותג החדש בישראל כמיליון דולר, אולם הוויתור על המותגים הבינלאומיים יחסוך תשלומי דמי זיכיון של מאות אלפי דולרים בשנה.

מלונות הנופש שמפעילה החברה באילת ובים המלח תחת המותגים הבינלאומיים עתידים בינתיים להמשיך ולפעול כרגיל.

מנכ"ל הרשת, דוד פתאל, מסר כי החל מחודש יוני ובאופן הדרגתי, יושק המותג בכל המלונות העסקיים והעירוניים שמפעילה הרשת בישראל. בשלב הראשון יוקמו 4 מלונות מהרשת החדשה: מלון הבוטיק ליאונרדו, שעתיד להיפתח בימים אלה באזור העסקים ברמת-החייל, מלון בזל, שנרכש לפני כשנה וישופץ בקרוב ,מלון בחיפה (הפועל כיום תחת המותג מרידיאן) ומלון בבאר-שבע (הפועל כיום תחת המותג גולדן טוליפ).

לדבריו, בהמשך תיבחן הרחבתו של המותג גם במלונות נוספים של הרשת בישראל. הרשת מגייסת בימים אלה 200 עובדים למלון ליאונרדו בוטיק ולמלון ליאונרדו בזל.

מחזור המכירות של הרשת באירופה עומד על 100 מליון אירו, ומועסקים בה 1,800 עובדים. בישראל מעסיקה הרשת 3,500 עובדים, ומחזור המכירות שלה בשנת 2008 עמד על 850 מיליון שקל.