IMF: המיתון באירופה עלול להימשך גם אחרי 2010 אם הממשלות לא יתערבו במצב השברירי של המוסדות הפיננסים

ב-16 המדינות שבהן נסחר האירו תחול התכווצות של 4.2% בתוצר עוד השנה, כאשר בגרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר בגוש, תתכווץ הפעליות הכלכלית בשיעור חד של 5.6%

קרן המטבע הבינלאומית התייחסה היום (ג') למשבר הכלכלי באירופה והעריכה כי המיתון בגוש האירופי ימשך עד למחצית השניה של שנת 2010, ועלול להתמשך עוד יותר אם הממשלות ברחבי היבשת לא יבצעו פעולות נוספות על מנת לשפר את מצבם השברירי של המוסדות הפיננסים, ויתאמו את תגובותיהם למיתון.

בעדכון האחרון שפרסמה היום קרן המטבע הבינלאומית לארופה חזרה על תחזיתה כי ב-16 המדינות שבהן נסחר האירו תחול התכווצות של 4.2% בתוצר עוד השנה. כאשר גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר בגוש תתכווץ בשיעור חד של 5.6%,וזאת בשל הצפי כי הביקושים למוצרים הגרמניים המאופיינים בערך גבוה יקרסו.

התחזית של ה-IMF ביחס לשנת 2010 למרחב האירופה צופה לו התכווצות נוספת של 0.4%, כאשר בגרמניה צפויה ההתכווצות בפעילות הכלכלית בשנה הבאה להסתכם ב-1%.

בהתייחסה למדינות המתפתחות המשתייכות לגוש האירופי, בעיקר אלו שהשתייכו בעבר לגוש הסובייטי, אלו צפויות להתכווץ ב-4.9% השנה ולשוב לצמיחה של 0.7% בשנת 2010.

ה-IMF מדגיש כי הסיכונים הטמונים בתחזיותיו מותירים את התחזית "נוטה לכיוון השלילי" במיוחד אם לא תחול עלייה בביקושים העולמיים.

"הצעדים שבהם נקטו באירופה לשם בלימת המיתון העמוק סיפקו בסיס טוב להתאוששות הדרגתית, אך פעולות נוספות מצג מנהיגי המדיניות, במיוחד במיגזר הפיננסי, נדרשות לשם שיקום האמון בשוק והאצה של תהליך ההתאוששות" אמר מרק בלקה, דירקטור במחלקה האירופית בקרן המטבע הבינלאומית.