הבאלגן בחברת החשמל נמשך: המנכ"ל והיו"ר קראו לעופר עיני לסייע בקידום המו"מ בנושא הרפורמה במשק החשמל

(עדכון) ההחלטה של מוטי פרידמן ועמוס לסקר לפנות ליו"ר ההסתדרות, באה לאחר שהתפוצצה ישיבת המזכירות הארצית, שהיתה אמורה לדון בחידוש המו"מ על הרפורמה, בשל חילוקי דעות קשים בקרב החברים

הבאלגן בחברת החשמל בנוגע לחידוש המו"מ על הרפורמה נמשך. יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, מוטי פרידמן והמנכ"ל עמוס לסקר, קראו היום ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, להתערב לאלתר לטובת קידום המו"מ בין הצדדים בנושא הרפורמה במשק החשמל.

ההחלטה לפנות לעיני באה לאחר שישיבת המזכירות הארצית שהיתה אמורה לדון בחידוש המו"מ על הרפורמה התפוצצה. כפי שפורסם הבוקר ב"גלובס", בשל חילוקי דעות קשים בקרב חברי המזכירות הארצית, לא הצליחו פרידמן ולסקר להציג את תוכניתם לחידוש המו"מ. זאת למרות שהוזמנו אישית על ידי יו"ר הוועד, מיקו צרפתי. פיצוץ הישיבה גרם למבוכה רבה לצרפתי ומהווה ערעור על מנהיגותו, זאת לאחר שגם סיכום קודם בינו לבין לסקר לא אושר בגלל התנגדות חלק מהוועדים במחוז הצפוני.

מחברת החשמל נמסר היום, כי הם מעריכים שהתערבותו של עיני תוביל לחידוש המו"מ. "עופר עיני נתן את ברכתו להסכם בשילוב בין תוכנית מצפן לרפורמה. אנו מאמינים שלאחר שהתפנה מעיסוקיו בנושא התקציב, הוא יוביל את העובדים להשגת המטרה שהיא אינטרס משותף של כולם".

יו"ר הוועד הצפוני בחברת החשמל, יעקב דבידה, שהוביל היום את ההתנגדות להצעתם של פרידמן ולסקר, מסר בתגובה, כי "אם פרידמן ולסקר רוצים לנהל מו"מ עם עצמם, זה בסדר. בחברת החשמל מי שינהל את המו"מ יהיו העובדים. אנחנו לא נקבל עמדות שהוכתבו מראש בטרם התקיים על כך דיון במזכירות הארצית".

דבידה הוסיף, כי "פרידמן צריך להציג את העמדה בפני המדינה. אם הוא יצליח לשכנע את המדינה שזו התוכנית, אז אולי נסכים לדון בה. כרגע, זה לא המצב".

כפי שנחשף אמש ב"גלובס", פרידמן הציע לחדש את המו"מ מהנקודה בה הופסק בשנת 2008, אז הגיעו הצדדים להסכם הבנות לא רשמי שכלל את חלק מתחנות הכוח באופן הדרגתי. פרידמן הזהיר בדיון סגור של ההנהלה כי אם הרפורמה שוב לא תיושם יהיה צורך להגדיל את מספר המפוטרים ל-3,000 עובדים, שהם כ-30% מכוח האדם בחברת החשמל.