ג'נרל אלקטריק תשקיע 100 מיליון דולר במפעל לסוללות היי-טק; ייצר סוללות לקטר הרכבת ההיברידי של החברה

בכדי לממן את המפעל, שיקום במדינת ניו-יורק וצפוי להתחיל לפעול ב-2011 ולהעסיק 350 עובדים, הקונגלומרט הגדול ביותר בארה"ב מעוניין להיעזר בכספים ממשלתיים במסגרת תוכנית התמרוץ

ג'נרל אלקטריק מתכננת להשקיע 100 מיליון דולר במפעל שיבנה סוללות היי-טקיות לציוד כבד, שלדבריה יוכל בעשור הקרוב להיות עסק של מיליארד דולר.

בכדי לממן את המפעל, שיקום במדינת ניו-יורק וצפוי להתחיל לפעול ב-2011 ולהעסיק 350 עובדים, הקונגלומרט הגדול ביותר בארה"ב מעוניין להיעזר בכספים ממשלתיים במסגרת תוכנית התמרוץ.

בשלב הראשוני, המפעל ייצר סוללות לקטר הרכבת ההיברידי של ג'נרל אלקטריק, שצפוי לצאת בקרוב. פקידים ב-GE אמרו כי ניתן יהיה לעשות שימוש בסוללה במערכות גיבוי של תשתיות ועוד, ובסופו של דבר, אם כי בקנה מידה קטן יותר, במכוניות היברידיות או חשמליות.

"טכנולוגיית סוללות היא חלק מרכזי מעתיד האנרגיה הגלובלי, ואנו מעוניינים להיות חלק מזה", אמר ג'ף אימלט, מנכ"ל GE. "עד כה, השקענו כ-150 מיליון דולר בחידוש הזה, בטכנולוגיה הזו".

זהו הפרויקט הראשון של GE שמתכנן להיעזר בסיוע מתוכנית התמרוץ הכלכלית בת השנתיים של ממשל אובמה, שהיקפה 787 מיליארד דולר, ושאנרגיה חליפית היא אבן היסוד שלה. אימלט אמר כי הוא מקווה ש-GE תבקש הון ממשלתי גם עבור מיזמים נוספים, הקשורים לאנרגיה נקייה, אם כי הוא ציין כי החברה תמשיך להשקיע בתחומים אלו גם ללא הסיוע. נציין כי מדינת ניו-יורק תעניק 15 מיליון דולר למפעל הסוללות.

הצעד הינו חלק מ תוכנית ה-Ecomagination של החברה, שמטרתה לפתח פתרונות טכנולוגיים ירוקים, לפעול למען הפחתת גזי החממה ולדאוג לשפע של מקורות מים נקיים. התוכנית הושקה ב-2005 ובשנה שעברה הניבה הכנסות של 17 מיליארד דולר, וצפויה לרשום ב-2009 הכנסות של 20 מיליארד דולר וב-2010 - 25 מיליון. אימלט אמר כי הוא צופה שההכנסות מסוללות יגיעו ב-2015 ל-500 מיליון דולר.