סקר TIM לאפריל: וואלה מצמצם את הפער מגוגל; רק 1% מהגולשים הישראליים בטוויטר

הבאזז נגמר - ואתר Mako של קשת מאבד 22.6% עם סיום "האח הגדול VIP" ■ רק 18% מהגולשים מדווחים כי שמעו על טוויטר

למרות הבאזז התקשורתי, רק אחוז אחד בלבד מהגולשים בישראל רשומים לשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר - כך עולה מסקר TIM לחודש אפריל, המודד את שיעורי החשיפה לאתרים המובילים בישראל.

עוד עולה מהסקר כי 18% מהגולשים מדווחים כי הם שמעו על טוויטר, כאשר ניכרת מודעות נמוכה יותר לטוויטר בקרב משתמשי אינטרנט מעל גיל 50, בהשוואה לגולשים צעירים יותר, ובקרב דתיים בהשוואה לחילוניים. אין הבדל במודעות לטוויטר בין גברים לנשים.

בצמרת האתרים ממשיך גוגל להוביל, עם שיעור חשיפה שבועי של 89.6%, ואילו הפער בין וואלה ו-ynet מתרחב, לאחר מספר חודשים של צמצום הפער. זאת בשל העובדה כי ynet נחלש ב-10.7% בחודש אפריל לשיעור של 55.8%, בעוד שוואלה דווקא התחזק ב-3.6% לשיעור חשיפה שבועי של 68.6%. גם נענע10 התחזק ב-2.6% והוא מדורג במקום ה-6 עם שיעור חשיפה שבועי של 31.4%.

חודש אפריל לא היטיב גם עם אתרי הזכייניות של ערוץ 2: עם סיום התוכנית "האח הגדול VIP", אתר Mako מאבד 22.6% משיעור החשיפה שלו, לאחר ששבר בחודש שעבר את שיא הרייטינג שלו, והוא כעת מדורג במקום ה-10, בהשוואה למקום ה-7 בסקר הקודם.

אתר רשת נחלש ב-17.5%, ושיעור החשיפה השבועי שלו עומד על 13.2%. הנתונים הללו מצביעים על כך ששיתוף-הפעולה בין רשת ל-ynet, בכל הנוגע לתכני הווידיאו, לא מצליח בינתיים להגביר את הטראפיק של האתרים הללו.

אתרים נוספים שנחלשו באופן משמעותי בחודש אפריל הם אורנג', שאיבד 15% במונחים של שיעורי חשיפה; ספורט5, שנחלש ב-22.6% באפריל לשיעור חשיפה שבועי של 11.3%; msn ישראל, ששיעור החשיפה שלו יורד ב-12%; ודפי זהב, שמאבד 12.7% ומדורג במקום ה-14.

בגיזרת אתרי הכלכלה נרשמת היחלשות, כאשר שיעור החשיפה של "גלובס" עומד על 13%, בהשוואה ל-15.2% ל"דה מרקר". עם זאת, המדידה הכללית של אתרים אחרים היא בעייתית יותר - רשת ההיכרויות החברתית "דה מרקר קפה", לדוגמה, מהווה מוקד משיכה גדול לאתר "דה מרקר", ומחפה על חולשה יחסית של חלקי החדשות והפיננסים באתר עצמו, בהשוואה ל"גלובס".

לפי ממצאי TIM שהתפרסמו לפני כחצי שנה, כשליש מהגולשים ב"דה מרקר קפה" כלל לא טורחים לבקר באתר "דה מרקר" עצמו. לפי נתונים ש"דה מרקר" פרסום בעצמו, ב"קפה" גולשים כ-30-40 אלף איש ביום, שנספרים בסקר TIM כגולשים באתר - למרות שלא נחשפו למידע כלכלי-פיננסי.

סקר TIM של TNS טלסקר הוא המדידה ה-39 והוא נערך בקרב מדגם של כ-800 משתמשי אינטרנט, מעל גיל 13, בפיזור ארצי ומייצג באוכלוסייה היהודית בישראל.