ממשל אובמה ממשיך לסייע לשוק הדיור: מרחיב היוזמה בהיקף 50 מיליארד הדולר להקלה בתשלומי המשכנתא

הממשל ינקוט צעדים חדשים שיעזרו לבעלי הבתים להימנע מעיקול ביתם עקב אי-עמידה בתשלומי המשכנתא ■ יזרז תהליכי מכירת הבתים, ששויים צנח הרבה מתחת לערך המשכנתא

ממשל אובמה מרחיב את הסיוע לשוק הדיור בהיקף 50 מיליארד הדולר בסיוע לבעלי משכנתאות. הממשל הודיע היום (ה') על צעדים חדשים שיעזרו לבעלי הבתים להימנע מעיקול ביתם עקב אי-עמידה בתשלומי המשכנתא.

היוזמה החדשה נועדה להקל על תהליכי מכירת הבתים, ששויים צנח הרבה מתחת לערך המשכנתא שבעל הבית לקח בגין מעונו, או לחילופין - לסייע בהעברת הבעלות של אותם הבתים לידי המלווה. שתי החלופות אומנם יקשו על בעלי הבתים, אך הן הרבה יותר טובות מהאפשרות של איבוד הבים למעקלים.

נזכיר, כי התוכנית המקורית של אובמה לסיוע לשוק הדיור, שזכתה לשם Making Home" Affortable" ("מאפשרים דיור זול" - בתרגום חופשי), נהגתה בחודש מארס וכיוונה להקל על תשלומי המשכנתא של בעלי הבתים, כל שיוכלו לעמוד בתשלומים ולהימנע מעיקול. מאז חברות המשכנתאות האמריקניות פנו לכ-55 אלף מחזיקי משכנתא, בהצעה לשנות את תנאי החוב לטובת הצרכנים.

שר האוצר האמריקני, טים גייתנר, אמר כי "בעקבות התוכנית, אנו רואים סימנים ראשונים מבעלי הבתים, שמנצלים את ההזדמנות שמקנים תשלומי המשכנתא הנמוכים, ומבצעים שינויים בתוכניות התשלום - כך שיוכלו לעמוד בהן".

עם זאת, למרות התוכנית הישנה, והחדשה, מספר עיקולי הבתים בארה"ב עולה למימדי ענק ויועצי משכנתאות רבים בארה"ב טוענים כי התוכנית מקרטעת ולא מקלה על שוק הדיור המגמגם.