אורי יוגב: "עסקת החבילה נרקמה מתוך מחשבה שלא להרגיז את העשירים ולא להרחיקם מהשקעות בישראל"

יועצו הכלכלי של ראש הממשלה, בראיון לערוץ 1: "ראש הממשלה ביצע החלטה אסטרטגית ובכך נמנע מליישם את אותן גזירות קשות" ■ על בלינקוב: "עם כל הרצון שלא לפגוע באנשי האוצר, היתה משימה לבצע ולא היתה ברירה"

אורי יוגב, מי שמוגדר המוח מאחורי עסקת החבילה שהושגה במשק הישראלי, ויועצו הכלכלי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום בראיון לערוץ 1 להישג הגדול, לדבריו, שהשיג ראש הממשלה, בעסקת החבילה שנרקמה עם ההסתדרות.

יוגב הסכים לדברי הכתב, בכך שעסקת החבילה נרקמה מתוך מחשבה שלא להרגיז את העשירים ולא להרחיקם מהשקעות בישראל. "בסופו של דבר, ראש הממשלה ביצע החלטה אסטרטגית ראשונה במעלה, ובכך נמנע מליישם את אותן גזירות קשות שהיו פוגעות בשכבות החלשות של המשק". אמר יוגב.

יוגב אמר כי "תמיד רוצים ליישם תוכניות כך שהעשירים יממנו את היוזמות לשיקום המשק, אך אי אפשר באמת לקחת מהעשירים את הכל בצורה של הטלת מסים כבדים, כי הם פשוט יברחו מהארץ, ויבחרו לא להשקיע בישראל. כי הרי לא רק ישראל הוא המקום הטוב לעשות עסקים". אמר היועץ הכלכלי של נתניהו.

יוגב הוסיף, כי "למרות שזה צודק לקחת יותר מהעשירים - זה יכול להבריח אותם. אם יחליט רק משקיע גדול אחד לסגור מפעל או חברה בארץ, הדבר יגרור המון מובטלים ואז בעצם לא עשינו כלום".

יוגב סיכם ואמר לגבי רם בלינקוב, שהתפטר אתמול לאחר שאושר תקציב המדינה: "היה צריך לבצע את המשימה, (עסקת החבילה), ועם כל הרצון לא לפגוע באנשי האוצר - לא היתה ברירה".