אנשי אריסון נתנו גב לדנקנר, והצלמים רדפו אחרי שטייניץ לשירותים: הסיפורים הקטנים מפסגת שוק ההון של "גלובס"

תקציב המדינה, הסכסוך בין האוצר לרה"מ וליו"ר ההסתדרות, התפטרות בלינקוב, עזיבת שוקי אברמוביץ' והעימות המתגלגל בין בנק הפועלים לפיקוח על הבנקים ולבנק ישראל - כל אלה התנקזו לאולמי ההרצאות והדיונים, ובעיקר לשיחות המסדרון בוועידה ■ פסגת שוק ההון - כל הדוברים, כל המושבים

ועידת שוק ההון של "גלובס" התקיימה בצומת אירועים מרכזי. תקציב המדינה, הסכסוך בין האוצר לראש הממשלה וליו"ר ההסתדרות, התפטרותו של רם בלינקוב, עזיבתו של שוקי אברמוביץ' שרק יום קודם פרסם דו"חות רבעוניים, והעימות המתגלגל בין בנק הפועלים לפיקוח על הבנקים ולבנק ישראל - כל אלה התנקזו לאולמי ההרצאות והדיונים, ובעיקר לשיחות המסדרון בוועידה.

אנשי אריסון מאחורי דנקנר

הוועידה נפתחה ברצף של שתי הרצאות, שלפני חודש לא היו מסעירות כל כך, של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ומייד אחריו יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר. שני האישים ישבו בשורה הראשונה מול הבמה, כפי שהמצלמות היטיבו להנציח. אולם הן פספסו את הגיבוי המרשים שקיבל דנקנר. בשורה השנייה, בדיוק מאחוריו, ישבו שבעה מאנשיה הקרובים של בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון. באו לגבות: אפרת פלד, מנכ"ל אריסון השקעות ודירקטורית בבנק, עופר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי ויו"רית החברה, רוית ברניב, בוקי אורן, יו"ר פעיל של חברת מיה מקבוצת אריסון, איריס דרור, ראש תחום שפה ותקשורת בקבוצת אריסון, מיכל גורביץ', דוברת הקבוצה, ושני בניה של אריסון - דיוויד וג'ייסון.

נאומו של דנקנר, חריג כשזה מגיע ליו"ר של בנק, עורר אהדה מסוימת בקרב באי הוועידה. עם זאת, קשה היה שלא לשמוע גם כמה הערות ציניות, כמו הצעה שמובטלי הפיננסים החדשים (ראו בהמשך), יקימו יחד קרן מנוף בהובלת בלינקוב, או שדנקנר ואברמוביץ' יחליפו תפקידים.

הפרטיות של שטייניץ

מי שעוד ריכז תשומת לב רבה הוא שר האוצר, יובל שטייניץ, שנדרש להתייחס להתפטרות של רם בלינקוב, הממונה על התקציבים באוצר. שטייניץ הגיע - וכל הצלמים דלקו אחריו ולא עזבו אותו - עד לפתח השירותים. לשם הוא נכנס לבד, אולם כשהוא יצא המשיך המרדף.

שוקי אורן, אגב, החשב הכללי באוצר, דיבר אחר הצהרים, ונשמע נרגש כאשר סיפר על קשריו החמים עם בלינקוב ועל צערו מההתפטרות. "רמי ואני היינו יחד סגנים לפני הרבה שנים, והוא אחת הסיבות שרציתי לחזור לאוצר", אמר אורן.

משלימים פערים

עוד חבורה שמשכה תשומת לב בשורה השנייה כללה אנשי ביטוח ופיננסים. פטפטו והשלימו פערים: ענת לוין, ראש תחום השקעות ומשנה למנכ"ל מגדל, שמעון אלקבץ, מנכ"ל הראל פיננסים, אריק שטיינברג, יו"ר פסגות, וחיים כהן, מנכ"ל כלל ביטוח אשראי (ובעלה של זהבית כהן יוסף).

לוין, אגב, חגגה שלשום יום הולדת 46.

במסדרון: בורסת שמות

אחד האנשים שמשכו תשומת לב רבה הוא שוקי אברמוביץ', מנכ"ל כלל פיננסים הפורש ומוותיקי הברנז'ה. אברמוביץ' הגיע לכנס מאוחר יחסית, וסיפר שבטלפון שלו הצטברו יותר מ-50 הודעות טקסט שלא הצליח להתפנות ולהשיב אליהן. יום עמוס.

פרט אליו, נרשמה נוכחות דלילה יחסית של אנשי כלל פיננסים, בהם ליאור כגן, מנכ"ל מבט תעודות סל, שהוזעק בבוקר לישיבה בה נמסר לו ולשאר בכירי בית ההשקעות על עזיבתו של המנכ"ל, אברמוביץ', ולכן נאלץ לוותר על חלק ממושבי הבוקר.

הוועידה הייתה מלאה לחלוטין, ובכל זאת הורגש חסרונם של אנשי פריזמה לשעבר - מהקודקודים בראש מרקסטון ועד מנהלי ההשקעות, שבכנסים קודמים נוכחותם הורגשה. פרט לגבי אלחנני, לשעבר ראש תחום מוצרים מובנים בפריזמה, היה קשה לאתר אחרים.

במסדרונות עסקו בבורסת השמות למחליפים אפשריים של אברמוביץ'. כמו אחרי כל תפקיד בכיר שהתפנה בשנתיים האחרונות, גם הפעם הועלה שמה של גבי רביד, מנכ"ל פסגות אופק לשעבר. ברצינות או בצחוק, היה מי שטען שכלל פיננסים תקים ועדת איתור למנכ"ל, כלקח מפרשת בנק הפועלים ומינויו של ציון קינן למנכ"ל.