הפעילות של הראל ביטוח ב"המרוץ למיליון" - התוכן השיווקי האפקטיבי בחודש אפריל

Effect-TV: המותג הראל חברה לביטוח זכה לנראות במספר נקודות לאורך 3 פרקים בתוכנית, כשהאינטגרציה וההתאמה לסיפור של התוכן בוצעו ברמה גבוהה ■ במקום השני: מעטפת החסויות של תלמה ב"הישרדות"

הפעילות של הראל חברה לביטוח בתוכנית "המרוץ למיליון" היא פעילות התוכן השיווקי האפקטיבי ביותר של מדד BCE Quality Index שעורכת חברת Effect-TV מקבוצת "מחקרי הגל החדש".

לדברי אורי אלמן, מנכ"ל החברה: "פעילות התוכן השיווקי של הראל כללה מעטפת שלמה של פעילות פרסומית במקביל לפעילות מוצרית בתוך התוכנית".

הפעילות הציגה חסויות מתחלפות שבוצעו בצורה אינטגרטיבית לתוכנית ולמסרים שלה, פעילות של פרסים לזוכים במרוץ ומהדורה מיוחדת של כרטיס האשראי הממותג של "המרוץ למיליון" .

זוהי פעילות שכבר נעשתה בעולם בתוכנית "המרוץ למיליון" עם חברת מאסטר קארד, אבל הפעילות של הראל רילקס עם כרטיס האשראי ממותג של "המירוץ למיליון" נעשתה בצורה רחבה וכוללת הרבה יותר. הפעילות של התוכן השיווקי הזוכה של החודש נמשכה לאורך 3 פרקים - בשניים הראשונים היתה חשיפה של המוצר החדש והכרזה על הזוג שזוכה במשימה עם כרטיס האשראי. עיקר הפעילות באה לידי ביטוי בפרק השלישי כשהזוג הזוכה נשלח למסע קניות בהונג קונג עם 6,000 דולר. המשמעות של הזכייה בפרס היתה משמעותית במיוחד על רקע התקציב המוגבל של המתמודדים לאורך התוכנית וההגבלה של שימוש בכסף מזומן. מבחינת פרמטרים של הנראות והשמע זכה המותג לחשיפה ממושכת ורבה במספר נקודות לאורך 3 הפרקים כאשר האינטגרציה וההתאמה לסיפור של התוכן נבנתה בצורה טובה על בסיס הרעיון של שבירת כללי המשחק ומתן ערך לזוג הזוכה במשימה בדמות תקציב לביצוע קניות.

תלמה העבירה את ערכי המותג

למקום השני החודש מגיעה פעילות התוכן השיווקי של המותג תלמה בתוכנית "הישרדות". הפעילות נמשכת לאורך מספר רב של פרקים ובצורות שימוש מגוונות. בפעילות הספציפית של חודש אפריל איפשר המותג תלמה למתמודדים שנותרו בתוכנית לפגוש את יקיריהם שהוטסו במיוחד לצורך מפגש אישי שכלל משימת המתמודדות בני המשפחות והחברים וארוחת ערב אישית לאחר מכן.

פעילות התוכן השיווקי הזו היתה חדשנית בכך שלא הציגה מוצר כלשהו של המותג תלמה, אלא התמקדה בהעברת ערכים מותגיים בלבד. את הביטוי לערכים מותגיים אלו ביצע מנחה התוכנית שהכריז על כך שמטרת הפעילות היא לתת למתמודדים את "הכח להצליח בשלבים האחרונים של המשחק" ו"להביא את הבית אליהם".

הפעילות של תלמה היתה בעלת נוכחות אמוציונלית חזקה בעיקר על רקע העובדה שהמתמודד שזכה בתחרות ויתר לחבריו על מנת שיפגשו את יקיריהם. את פעילות התוכן השיווקי של המותג מלווה מעטפת חסויות רחבה של מוצרי תלמה שמסייעת ביצירת ניכוס ושיוך למותג.

במקום השלישי ממוקמת פעילות "נענע10" בתוכנית "הישרדות". במסגרת הפעילות של התוכנית ניתן למתמודדים שמנותקים על האי מכל אמצעי תקשורת אוסף של ידיעות חדשותיות שפורסמו באתר נענע10.

המותג נהנה מנראות טובה לאורך הפעילות הממושכת בפרק כאשר בראש כל כתבה מודפסת הופיע לוגו המותג בצורה גדולה ומובלטת. עוצמתה של פעילות התוכן השיווקי היתה בהעברת המידע מהאון-ליין לאוף-ליין תוך העברת המסרים של המותג המאפשר להם להתעדכן ולשמור על קשר עם מה שקורה בארץ.

ירידה בקטגוריית תוכניות הבישול

במקום הרביעי מדורגות הפעילויות של המותג סן פלגרינו ויין ברקן מקבוצת טמפו בתוכנית "אליפות המסעדות". השילוב של מותגי המשקאות בתוך התוכנית נעשה בצורה טובה ורלוונטית כאשר מותג היין ממשיך פעילות של עונה שלישית בתוכנית ומותג המים מצטרף אליה לראשונה. הפעילות כוללת שימוש רב ב-product placement לאורך הסצנות השונות בתוכנית, לרבות פינת השופטים, שולחן האוכל של האורחים וכמובן במטבחים הפתוחים.

במקום החמישי מדורגת הפעילות של סטימצקי בתוכנית "מה קורה". הפעילות של סטימצקי נמשכת לאורך מספר חודשים והיא באה לידי ביטוי בפינה קבועה בתוכנית שבה מציגה הפרזנטורית של המותג תכנים צרכניים שונים. במסגרת הפינה מוצגים המדדים של רבי המכר של השבוע בתחום הספרים, הדיסקים וה-DVD.

הממוצע הענפי לחודש אפריל עומד על 5.19 נקודות מתוך 10 אפשריות המשקף המשך ירידה מנתוני חודש מארס (5.35) וזאת בעיקר בגלל תקופת החגים שבה היו יחסית מעט פעילויות. קטגוריית הבישול והריאליטי רשמו ירידה לעומת החודשים הקודמים.

bce