הנגיד לשעבר דוד קליין על התלונה שהגישה שרי אריסון למבקר המדינה נגד פישר וחזקיהו: "מותר לה לשאול שאלות"

הפגישה נערכה ביוזמתה של אריסון והצטרפה אליה, ככל הנראה, אפרת פלד, מנכ"לית אריסון אחזקות ■ מבקר המדינה שוקל האם לבדוק את התלונה - ויודיע בימים הקרובים על החלטתו ■ חזקיהו וסטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, דורשים מאריסון להדיח את דני דנקנר, יו"ר הבנק ■ פרופ' חיים לוי: "אם לנגיד יש אינפורמציה חשובה בעניין דנקנר שימסור אותה"

"אם בנק הפועלים חש שנעשה לו חוסר צדק אני חושב שמותר לו בהחלט לשאול שאלות" - כך אמר היום (ג') נגיד בנק ישראל לשעבר, דוד קליין, בראיון לגלי צה"ל, בהתייחסו לפרשה המסתעפת בין בנק הפועלים לבנק ישראל, ולתלונה שהגישה אתמול שרי אריסון למבקר המדינה.

אתמול (ב') נחשף ב"גלובס" כי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, הגיעה לפגישה עם מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, בלשכתו בירושלים.

הפגישה נערכה ביוזמתה של אריסון והצטרפה אליה, ככל הנראה, אפרת פלד, מנכ"לית אריסון אחזקות. לדברי מקורבים לנושא, אריסון יזמה את הפגישה עם המבקר כדי להתלונן בפניו על התנהלותם של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר ושל המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, במאבק עם הבנק.

חזקיהו וסטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, דורשים מאריסון להדיח את דני דנקנר, יו"ר הבנק, ומאיימים לפתוח בהליכים להדחתו אם אריסון לא תעשה זאת בעצמה. אריסון מתחה לפני כ-10 ימים ביקורת חריפה על בנק ישראל והעניקה גיבוי גורף לדנקנר. "אינני יכולה להסכים עם הדרישה של בנק ישראל", אמרה אריסון. "איך אני יכולה להסכים עם דרישה שנראית לי לגמרי לא צודקת... בנק ישראל מעלה דרישה חריגה ודרמטית בלי להסביר לי ברצינות...".

בנוגע לדנקנר אמרה אריסון: "יש לי אמון מלא ובלתי מסויג ביו"ר. הוא קיבל את המושכות בתקופה קשה ומורכבת, והתמודד איתה בכישרון רב".

בשבוע שעבר נפגש דנקנר עם פישר במשרדי בנק ישראל לאחר שהשניים נועדו לראשונה מאז התפוצצות הפרשה בוועידת שוק ההון של "גלובס". גם הפגישה הזו לא הובילה לפשרה ופישר דבק בדרישתו להדיח את דנקנר.

ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה כי אריסון הגישה תלונה למבקר נגד הנגיד, סטנלי פישר ונגד המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו. המבקר ישקול אם לבדוק את התלונה וימסור את החלטתו בימים הקרובים.