גייתנר מתנגד להגבלת שכר הבכירים בבנקים שקיבלו סיוע

בהתייחסו למצב הכלכלי בארה"ב אמר שר האוצר כי כבר ניתן להתחיל ולראות שיפור במצבה של הכלכלה האמריקנית, אך הדגיש כי "בינתיים, שיעור האבטלה צפוי להמשיך לעלות, והשיפור טרם מורגש בקרב מיליוני אמריקנים"

שר האוצר האמריקני גייתנר אמר היום בריאיון שנערך עימו במסגרת ארוע שערך המגזין "ניוזוויק" בוושינגטון, כי הוא מתנגד ליוזמה לפיה הממשל יגביל את שכרם של מנהלים בכירים במוסדות הפיננסים שקיבלו את תמיכת הממשל.

"אני לא חושב שהממשל הוא זה שצריך לקבוע שכר גג", אמר גייתנר. על אף דבריו אלה סייג גייתנר ואמר כי עדיין היה רוצה לראות טיפול בלקיחת הסיכונים שאפיינה את פעילות המוסדות הפיננסים בוול סטריט, עליה קיבלו הבכירים את שכרם. גייתנר ציין כי הוא תומך בפירסום פירוט חבילות השכר של בכירים בבנקים.

"אני חושב שצריך לשים מגבלות על התמריצים שחבילות שכר הבכירים יוצרות. ההחרפה במשבר הנוכחי נגרמה על ידי אנשים שקיבלו שכר כדי שייקחו סיכונים קצרי טווח".

כבר בתחילתו של המשבר הפיננסי, עלתה דרישה ללחוץ על הדירקטוריונים של הגופים הפיננסים ובהם בנקים ובתי השקעות בוול סטריט, להגביל את שכרם של הבכירים במוסדות שקיבלו כסיוע מהממשל את כספי משלם המיסים האמריקני.

בהתייחסו למצב הכלכלי בארה"ב אמר גייתנר כי כבר ניתן להתחיל ולראות שיפור במצבה של הכלכלה האמריקנית, אך הדגיש כי "בינתיים, שיעור האבטלה צפוי להמשיך לעלות, והשיפור טרם מורגש בקרב מיליוני אמריקנים".