המועמדים לערוך את "מעריב": בן דרור ימיני, רמי רוטהולץ ויואב צור

כשלו ניסיונות התיווך בין העורכים המתפטרים, רות יובל ודורון גלעזר, לבין מו"ל העיתון, עופר נמרודי ■ ועדת האיתור לתפקיד תבחן גם מועמדים חיצוניים, ובין היתר עלו שמותיהם של במבי שלג וחיים זיסוביץ

ועדת איתור לבחינת מועמדים לתפקיד עורך "מעריב " תבחן את מועמדותם של בן דרור ימיני, כותב פובליציסט ב"מעריב"; יואב צור, עורך רשת המקומונים של "מעריב"; ורמי רוטהולץ, עורך המוסף לשבת ועורך הדעות של "מעריב".

בנוסף לכך ייבחנו מועמדים חיצוניים, ובין היתר עלו שמותיהם של במבי שלג וחיים זיסוביץ. ועדת האיתור תתכנס לראשונה השבוע.

ההחלטה להקים ועדת איתור לבחירת עורך לעיתון התקבלה לאחר שהניסיונות של עובדי "מעריב" להשאיר את העורכים הנוכחיים, רות יובל ודורון גלעזר, בתפקידם לא התקדמו בשלב זה.

עובדי "מעריב" מנסים בעשרת הימים האחרונים, מאז הודעתם של יובל וגלעזר על התפטרותם, לתווך בין עמדתם של השניים לבין עמדת מו"ל העיתון, עופר נמרודי, והדירקטוריון באשר לקיצוצים נוספים שמתוכננים בעיתון - תיווך שמטרתו להביא לעמק השווה בין הצדדים, דבר שיאפשר את השארתם בתפקיד.

כזכור, לפני כשבוע וחצי הודיעו העורכים הראשיים של "מעריב" על התפטרותם מהתפקיד לאחר כשנה וחצי בלבד. השניים נימקו את החלטתם "בחילוקי דעות תקציביים עם דירקטוריון החברה, שאינם מאפשרים להם למלא את תפקידם בהתאם לתפיסות המקצועיות ולאופן שבו הם רואים את פיתוחו של העיתון".

דברים אלה נובעים מהחלטת דירקטוריון "מעריב" לקיצוץ נוסף בעובדים ובשכר, מעבר למה שתוכנן לפני כחודשיים. גל הקיצוצים הנוסף כולל ככל הנראה כוונה לסגור את המגזין היומי, כמו גם הפסקת העובדה של הפרילנסרים בעיתון לזמן בלתי מוגבל.

למרות הניסיונות להביא לפשרה, נראה כי הצדדים ככל הנראה מתבצרים בעמדתם, וגורם ב"מעריב" אמר היום (ג') ל"גלובס", כי בשלב זה הדברים לא נראים ככאלה שעומדים להסתדר.

במהלך השנה האחרונה חלו לא מעט קיצוצים ב"מעריב", חלקם בהסכמת גלעזר ויובל, וחלקם לא. כך היה בסוף 2008, אז הודיע דירקטוריון "מעריב" על קיצוץ בשכר העובדים. הודעה זו יצרה חילוקי דעות קשים בין דירקטוריון העיתון לבין גלעזר ויובל, אשר הביעו מורת-רוח מהמהלך לקיצוץ רוחבי של 20% לעובדי העיתון.

באותם ימים התבטאו גלעזר ויובל לראשונה בעניין באופן פומבי. יובל אמרה אז ל"גלובס", כי "הנהלת החברה והעורכים ביצעו במהלך החודשיים האחרונים תוכנית הבראה, שקיצצה בהוצאות החברה סך של 2.5 מיליון שקל לחודש. בימים אלה אנו מבצעים את השלב השני של תוכנית הקיצוצים, שתחסוך 2 מיליון שקל נוספים בחודש. בסך-הכל מבוצע קיצוץ של 4.5 מיליון שקל בחודש.

"להערכתנו, עם השלמת שלב זה יחול שיפור מהותי במצבו הכספי של העיתון, שיאפשר את התנהלותו הסדירה. בדירקטוריון החברה ישנם מספר גורמים שאינם מסתפקים בתוכניות הנוכחיות ודורשים, כחלק מהיערכות לשנת מיתון, לבצע ליתר ביטחון קיצוצים נוספים. אחד הדירקטורים אף העלה הצעה לקצץ 25% בשכר העובדים תמורת אופציות. להערכתנו, אין כרגע צורך בצעדים קיצוניים כאלה ואין בכוונתנו להסכים לביצועם".