אריק שמידט, מנכ"ל גוגל: "עזבו את המחשב האישי, תיהנו מהעולם האנושי"

שמידט, שנאם בטקס חלוקת תארים בפני כ-6,000 בוגרים של אוניברסיטת פנסילבניה, קרא לקהל להתנתק מהעולם הווירטואלי ולהתרועע עם אנשים בעולם האמיתי ■ במהלך הטקס הוענק לשמידט תואר דוקטור של כבוד

מנכ"ל גוגל , אריק שמידט, קרא לקהל בנאום שנשא בטקס חלוקת תארים בפני כ-6,000 בוגרים של אוניברסיטת פנסילבניה שבפילדפיה, להתנתק מהעולם הווירטואלי ולהתרועע עם אנשים בעולם הממשי.

"כבו את המחשבים, כבו את הטלפונים וגם אתם תגלו את העולם האנושי העשיר המקיף אתכם, דבר לא ישווה להחזקת ידו של נכדכם כשהוא צועד את צעדיו הראשונים", אמר שמידט.

במהלך הטקס הוענק לו תואר דוקטור של כבוד מטעם האוניברסיטה, בה נוצר ב-1946 המחשב ENIAC, אחד מהמחשבים הראשונים בעולם.

"כמעט כל דבר שאתם רואים כיום, כל מחשב, כל מכשיר טלפון סלולרי ועוד דברים רבים הם נצר לשושלת שהחלה ממש כאן, באוניברסיטת פנסילבניה", אמר שמידט, המחזיק בתואר ד"ר להנדסת חשמל ומדעי המחשב מאוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה.

בהתייחסו אל העולם מוכה המשבר הכלכלי אליו יוצאים הבוגרים הטריים, אמר שמידט שאל להם להתייאש. "רבים מהרעיונות שנראים לכם מובנים מאליהם כיום באו לעולם בתקופת השפל הגדול של שנות ה-30 במאה הקודמת, פחיות הבירה למשל", עקץ שמידט.

שמידט השווה בין הדור שעימו הוא נמנה לבין הדור הנוכחי, אותו כינה "דור הגוגל והפייסבוק". ההבדל הבולט ביותר בין הדורות, לדבריו, הוא העובדה כי בני דורו ניסו להסתיר את הרגעים המביכים בחייהם ואילו בני הדור הנוכחי מתעדים את הרגעים הללו ומעלים אותם לאתרים דוגמת YouTube, לצפייתם ולהנאתם של כל קהל הגולשים.