אסיה סיימה במגמה מעורבת על רקע פרסום נתוני הצמיחה ביפן: מדד ניקיי עלה ב-0.6%; שנחאי איבדה כ-1%

מדד הנג-סנג ירד ב-0.4% ■ התמ"ג של יפן התכווץ ב-4% ברבעון הראשון לנסיגה שנתית של 15.2% - פחות מהצפוי ■ מדד סנסקס מאבד 1.7% לפני הנעילה ■ ריו טינטו עלתה ב-1.6%

המדדים המובילים באסיה סיימו את יום המסחר במגמה מעורבת מעורבת, בהמשך לדשדוש אמש בוול סטריט, כאשר מדד ניקיי מציג עליות של כ-0.6% בעוד שהבורסות של הונג קונג, שנחאי וסידני מאבדות גובה.

טוקיו ננעלה בעליות על רקע פרסום נתוני התמ"ג של הרבעון הראשון שהצביעו על נסיגה של 4% להתכווצות שנתית של 15.2%. מדובר ברבעון הרביעי ברציפות של התכווצות, רק שהפעם הנסיגה היתה מתונה מהצפוי. אנליסטים בסקר של דאו-ג'ונס חזו התכווצות חדה יותר.

"ברור שמדובר בתחתית של הכלכלה היפנית. הרבעון השני ובעיקר הרבעון השלישי יציגו התאוששות חדה יחסית, וזאת לאור שינוי לטובה במצב המלאים שיביא לשיפור בהיקף היצוא", אמר ריצ'רד ג'ראם, כלכלן במחלקת המחקר של בנק מקיורי.

בתוך כך, סוכנות הדירוג מודיס' הודיעה כי קרוב לוודאי שהיא לא תפחית את אופק דירוג האשראי של יפן בשנה הקרובה.

הבורסות בהונג קונג ושנחאי סיימו בירידות, כאשר ברקע אלפי סטודנטים באוניברסיטת ננג'ינג מפגינים מחוץ לקמפוס וחוסמים כבישים ראשיים, לאחר ששוטרים מקומייים הכו סטודנטים שמכרו ציוד וסחורה באיזור הקמפוס.

מדד ניקיי 225 עלה ב-0.59% ל-9,290 נקודות ■ מדד הנג-סנג נחלש ב-0.39% ל-17,544 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב ■ מדד S&P/ASX 200 עלה ב-0.19% ל-3,817 נקודות ■ מדד סנסקס 30 מציג ירידות לפני הנעילה

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב- 0.04% ל-96.05 ין לדולר.

בזירת המאקרו

נתוני התמ"ג של הרבעון הפיסקלי הרביעי הצביעו על נסיגה של 4%, לעומת הרבעון הקודם, להתכווצות שנתית של 15.2%. מדובר ברבעון הרביעי ברציפות של התכווצות. נתוני התמ"ג של הרבעון הקודם עודכנו להתכווצות שנתית של 14.4% לעומת 12.1% על פי הנתונים הראשוניים. אנליסטים בסקר של דאו-ג'ונס חזו התכווצות חדה יותר של 4.4% לנסיגה שנתית של 16.5%. ברשת CNBC חזו נסיגה רבעונית של 4.2%.

היצוא מיפן הצטמצם ב-26% לעומת הרבעון הקודם והתכווץ ב-70% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מניות בכותרות

ריו טינטו עשויה להחליף 7.2 מיליארד דולר באג"ח להמרה במסגרת התוכנית לעסקה עם צ'ינלקו הסינית.

מניות הבנקים, מיצובישי UFJ , מיזוהו פייננשל , CBA , בנק אוף צ'יינה , ריכזו עניין לאחר שבנק אוף אמריקה גייס 13.5 מיליארד דולר באמצעות מכירת מניות. זאת לאחר שרגולטורים בארה"ב הודיעו כי הבנק זקוק להון נוסף על מנת לעבור את המשבר הפיננסי בשלום.

מניות האנרגיה והסחורות, BHP ביליטון , סנוק ופטרוצ'יינה ריכזו עניין על רקע העלייה הנמשכת במחיר הנפט שנסחר מעל רף 60 הדולר לחבית. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה ביולי עולה ב-0.8% ל-60.58 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.