כ"ץ ממשיך במדינות של מופז: משרד התחבורה ישקיע 70 מיליון שקל יושקעו בתשתיות הכבישים במגזר הדרוזי

כ"ץ ממשיך במדיניות של קודמו, שאול מופז, שטען שיש ליצור אפליה מתקנת, ולהגדיל את ההשקעה בתשתיות במגזר הדרוזי והערבי ■ ביקש תוכנית להגדלת ההשקעה גם במגזר הערבי

יותר מ-70 מיליון שקל יושקעו בתשתיות הכבישים והתחבורה הציבורית במגזר הדרוזי בשנתיים הקרובות (2009-2010). זאת לאחר ששר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ הורה לאנשי משרדו להכפיל את היקף ההשקעות במגזר זה.

במקביל הורה השר כ"ץ לאנשי משרדו להכין תוכנית כוללת לפיתוח התשתיות התחבורתיות גם במגזר הערבי. בכך, ממשיך כ"ץ במדיניות של קודמו, שאול מופז, שטען שיש ליצור אפליה מתקנת, ולהגדיל את ההשקעה בתשתיות במגזר הדרוזי והערבי.

בישיבה שערך שר התחבורה, בהשתתפות כל ראשי הרשויות הדרוזיות בארץ אמר השר כ"ץ כי מדובר בתקציב הגדול ביותר שהושקע אי פעם על ידי משרד התחבורה בפרוייקטים עירוניים, במגזר הדרוזי, במהלך של שנתיים בלבד.

עיקר התקציב יושקע בפיתוח כבישים ב-14 הרשויות הדרוזיות בארץ ובכללם סלילת כבישים חדשים, שיקום והרחבה של כבישים קיימים, הסדרת צמתים תחבורתיים, פיתוח דרכי גישה לבתי הספר, הקמת כיכרות תנועה והתקנת אביזרי בטיחות בכבישים.

שר התחבורה החליט להגדיל את השקעות משרד התחבורה במגזר הדרוזי, בשנתיים הקרובות בשל הצורך להדביק פער של עשרות שנים בהשקעות בתשתית במגזר זה.

השר כ"ץ אמר כי "פיתוח תשתיות הכבישים והתחבורה הציבורית במגזר הדרוזי הוא צורך לאומי. לא המתנתי לבקשות הרשויות הדרוזיות אלא זימנתי ועדכנתי אותן בהחלטה להשקיע במגזר הדרוזי יותר מ-70 מיליון שקל בשנתיים הקרובות".

השר כ"ץ מסר כי עבודות פיתוח התשתיות במגזר הדרוזי יבוצעו במשותף על ידי משרד התחבורה והרשויות המקומיות הדרוזיות והן יכללו גם שיפורים בתשתית התחבורה הציבוריות בכל הישובים הדרוזים וזאת בתאום עם ראשי הרשויות.