כפי שדרש חזקיהו: דירקטוריון הפועלים יתכנס מחר בבוקר כדי לדון בהתפטרות צבי זיו

(עדכון) חזקיהו דרש מהבנק לקיים דיון בהתפטרות המנכ"ל זיו - עד יום ראשון ■ היום הסתיימה ישיבת הדירקטוריון של הבנק ללא דיון בעתידו של היו"ר דנקנר

כפי שדרש המפקח על הבנקים, דירקטוריון בנק הפועלים יתכנס מחר (ג') בבוקר כדי לדון בהתפטרות המנכ"ל צבי זיו. בתוך כך, היום (ב') התכנס דירקטוריון בנק הפועלים, אך במסגרת הישיבה לא דנו בעתידו של יו"ר הבנק, דני דנקנר.

המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, דרש מהפועלים לדון עד סוף החודש (יום א' הקרוב) בסיבות להתפטרות המנכ"ל צבי זיו ובנסיבותיה. במכתב התשובה שהעביר הפועלים לבנק ישראל ב-12 במאי בעקבות דוח הביקורת בנושא התחייב הדירקטוריון לקיים דיון כנדרש, אך עד כה לא התקיים הדיון. יו"ר בנק הפועלים הוא דני דנקנר.

חזקיהו הבהיר לבנק הפועלים כי גם אם יעזוב זיו את תפקידו וגם אם יתפטר דנקנר בימים הקרובים, על הדיון להתקיים כיוון שמדובר בממשל תאגידי תקין. מאחר והיום (ב') מתכנס דירקטוריון הפועלים לדון באישור הדוחות הכספיים לרבעון הראשון שיתפרסמו מחר, נותרו לו עוד שלושה ימי עבודה כדי לקיים דיון כנדרש. בבנק ישראל סבורים כי בבנק הפועלים מבינים את הדרישה והדירקטוריון יעמוד בלוח הזמנים שנקבע.

במענה לדוח הביקורת של בנק ישראל בעניין התפטרות זיו, התחייב בנק הפועלים כי הדירקטוריון יקבל תוך 15 יום דיווח מפורט לגבי השתלשלות האירועים שהובילו להתפטרות זיו, הנסיבות לכך והעיתוי. לאחר מכן יקיים "דיון מעמיק" בכל הנושאים לגביהם יש חילוקי דעות בין דנקנר לזיו. 15 הימים מסתיימים מחר (ג').

דיוני דירקטוריון בנק הפועלים מתקיימים על רקע המשך המגעים בין נציגי קבוצת אריסון למפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, לגבי דרישת חזקיהו ונגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, כי יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר, יועבר מתפקידו. הדיונים מתמקדים בשאלת עיתוי פרישתו של דנקנר וזהות מחליפו. ייתכן שמחליפו המיועד יצטרף לדירקטוריון תחילה כסגן יו"ר ורק לאחר מכן כיו"ר.

ההערכות הן כי רשות ניירות ערך, בראשות זוהר גושן, תדרוש מהפועלים גילוי נאות של כל הדיונים בעניין.

ל"גלובס" נודע, כי בהמשך להבהרות שביקשה רשות ניירות ערך מהפיקוח על הבנקים מיד לאחר פרסום דוח הביקורת, היתה אמורה להתקיים פגישה ביניהם, אך היא נדחתה ביוזמת הפיקוח. יו"ר הרשות גושן ביקש הבהרות מחזקיהו באשר למשפט בדוח שלו, ולפיו הדיווח שמסר בנק הפועלים לציבור ולדירקטוריון, באשר לנסיבות התפטרותו של זיו, אינו תואם את המציאות.

גושן ביקש את ההבהרות במטרה לדעת אם יש מקום לפעולה מצדו. אם יתברר כי בנק הפועלים מסר דיווח מטעה או לא מסר גילוי נאות כנדרש, ייתכן שיש מקום לכאורה לחקירה פלילית.

צבי זיו דני דנקנר / צלם: תמר מצפי