מדד קוספי איבד 2.1% על רקע המתיחות הגיאופוליטית עם צפון קוריאה; מדד S&P/ASX 200 עלה ב-1.4%

ריו טינטו הסכימה לחתוך ב-33% את מחיר החוזים על פלדה עם ניפון סטיל לשנת המישלוחים הימיים הנוכחית - מניית ריו טינטו עלתה ב-2.2% ■ מדד ניקיי ירד ב-0.4% ■ שרין טכנולוגיות עלתה ב-2.9% בסינגפור

המדדים המובילים באסיה סיימו את יום המסחר במגמה מעורבת, כאשר טוקיו וסיאול ננעלו בירידות בעוד שסידני סיימה בעליות בהובלת מניות הכרייה והאנרגיה. מדד קוספי ירד בחדות על רקע התגברות המתיחות הגיאופוליטית בין דרום קוריאה לצפון קוריאה.

ברקע, מועצת הבטחון של האו"ם מגנה את הניסוי הגרעיני שערכה קןריאה הצפונית הבוקר ואומרת כי הוא מהווה הפרה בוטה של החלטותיה הקודמות. מועצת הבטחון קראה לצפון קוריאנים שלא לערוך עוד ניסויים בפצצות אטום.

סידני, כאמור, סיימה בעליות על אף שברקע, נגיד הבנק המרכזי של אוסטרליה, וורוויק מק'קיבין, אומר כי החוב הממשלתי אשר יוצרת תוכנית התמריצים עשוי לחבל ביכולתה של הכלכלה באוסטרליה לצמוח. בנאום לאומה אמר הנגיד כי על אוסטרליה לשאת עיניה לסין אשר עשויה לשמש כזרז לצמיחה האוסטרלית. הדרישה למינרלים ושאר משאביה הטבעיים של אוסטרליה מצד הענק האסייתי תשמש כזרז טבעי לגידול המונע על ידי התרחבות הייצוא. הרחבת הגירעון הממשלתי תפחית את יכולתו של ההון הפרטי לממן השקעות חדשות בכלכלה באוסטרליה.

ביפן התפרסם הדו"ח החודשי של הבנק המרכזי של יפן (BOJ) והוא כלל תחזית משופרת בפעם הראשונה מאז 2006. בדוח נכתב ש"התנאים הכלכליים התדרדרו, אך הייצוא והייצור מתחילים להתאזן". ברור שה-BOJ סבור שהביקושים הזרים הם הסיכוי היחיד להתאוששות ביפן שכן "הביקושים הפרטיים צפויים להמשיך להיחלש כי הרווחים של תאגידים ותנאי המימון של החברות נותרו חמורים ותנאי האבטלה וההכנסה קשים".

השווקים המתינו גם לחדשות באשר לעתידה של יצרנית כלי הרכב האמריקנית ג'נרל מוטורס, שעשויה להכריז על פשיטת רגל כבר במהלך השבוע הקרוב. "המשקיעים אינם יכולים לבצע מהלך משמעותי לפני שתתקבל החלטה באשר לג'נרל מוטורס", אמר אנליסט בדיווה סקיורטיז בטוקיו.

מדד ניקיי 225 ירד ב-0.39% ל-9,347 נקודות ■ מדד הנג-סנג איבד 0.76% ל- 17,121 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב ירד ב-0.82% ל-2,739 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 עלה ב-1.35% ל-3,737 נקודות ■ מדד סנסקס 30 מאבד גובה לפני הנעילה ■ מדד קוספי ירד ב-2.1% ל-1,400 נקודות ■ מדד סטריט טיימס .

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.11% ביחס למטבע היפני ל-94.74 ין לדולר.

בזירת המאקרו

המאזן המסחרי של ניו זילנד התכווץ זה החודש החמישי ברציפות באפריל לאור הדרישה המצטמצמת לסחורות בשוק העולמי. הפער שבין ייבוא לייצוא צנח ל-4.1 מיליון דולר ניו זילנדי בשל צניחה של כ-10% בייצוא לאסיה. היבוא מאירופה פחת ב-176 מיליון דולר ניו זילנדי. הירידה בייבוא עשויה לנבוע התנאים הכלכליים הדיפלציוניים. מדד המחיר ליצרן צנח ב-2.5% ברבעון הראשון בשל הירידה במחירי חומרי הגלם מחו"ל .

מניות בכותרות

יצרנית מכשירי הסלולר HTC (סימול: HTCCF), תמכור לשוק הסיני גרסה חדשה של מודל "מג'יק" שנחשף בפברואר. הנייד החדש המבוסס על טכנולוגיית ה"אנדרוייד" של גוגל ומכיל תוכנות של צ'יינה מוביל , עשוי להכפיל את היקף המכירות לשוק הסיני מרמה נוכחית של 800 אלף יחידות לשנה.

ענקית הכרייה ריו טינטו הסכימה לחתוך ב-33% את מחיר החוזים על פלדה עם ניפון סטיל , לשנת המישלוחים הימיים הנוכחית. ריו מסרה כי תמכור תרכובת פלדה מסוג פילברה תמורת 97 סנט אמריקני למ"ק לעומת 144.66 סנט בשנה שעברה.

פולקסווגן הודיעה אתמול (ב') כי היא בודקת את האפשרות לשת"פ עם קבוצת BYD הסינית (סימול: 1211 בהונג קונג) לשם ייצור כלי רכב היברידים (הממונעים גם על ידי דלק וגם על ידי חשמל. א.ה).

בזווית הישראלית, שרין טכנולוגיות הציגה עליות ללא כל סיבה נראית לעין.

מניות הבנקים האוסטרלים קומונוולת' , ווסטפק וסאנקורפ ריכזו עניין לאחר הסרת האיסור על מסחר בחסר ("שורט") בבורסת סידני.

מניות הטכנולוגיה סוני ושארפ ריכזו עניין כאשר המשקיעים עוקבים בדריכות אחרי שערו של הין.