שווי החשיפה התקשורתית של טקס קקטוס הזהב: 300 אלף שקל

17% מהחשיפה התקשורתית של התחרות היתה חיובית מובהקת, 26% היתה שלילית מובהקת, והשאר ניטרלית ■ יפעת מחקרי מדיה: עיקר הסיקור היה סביב נושא השיפוט בתחרות והפקטור שניתן לעבודות

ממחקר מיוחד שערכה יפעת מחקרי מדיה מתקדמים לבקשת "גלובס", עולה כי שווי החשיפה שקיבלה תחרות קקטוס הזהב ב-3 החודשים האחרונים בעיתונות היומית היה כ-300 אלף שקל.

17% מהחשיפה התקשורתית של התחרות היתה חיובית מובהקת, 26% היתה שלילית מובהקת, והשאר ניטרלית.

הסיקור של התחרות במהלך חודש מארס בתקשורת אופיין בכתבות שעסקו בפרישת שלמור-אבנון-עמיחי מהתחרות בשל המצב הכלכלי ובצמצום במספר העבודות שהוגשו השנה לתחרות.

בחודש מאי קיבלה התחרות חשיפה גבוהה בתקשורת, שהחלה עם סיום שלב שיפוט העבודות בתחרות וחשיפה על כך שמקאן-אריקסון הוא המשרד שהכניס את מספר העבודות הגבוה לגמר.

המחצית השניה של מאי התאפיינה בחשיפה שלילית עקב העובדה שהשופטים נתנו פקטור גורף לעבודות, נוכח העובדה ששום פרסומות לא זכתה בזהב. נתינת הפקטור יצרה גל תקשורתי שלילי עם פרסום העובדה שפוגל-אוגילבי ושמעוני-פינקלשטיין פורשים מהתחרות.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים: "תחרות הקקטוס סוקרה כמקובל בעיקר במדורי השיווק והפרסום בעיתונים השונים. תופעה בולטת היא ש'ידיעות אחרונות' ו'ישראל היום' מרובי התפוצה לא גילו עניין בתחרות וכמעט שלא סיקרו אותה".

ומה חושב הדור הבא של הענף על הקקטוס? כנסו לאתר "גלובס TV" לכתבה מיוחדת בנושא www.globesTV.co.il