בנק הפועלים גייס 1.2 מיליארד ש' ממשקיעים מוסדיים; היקף הביקושים בהנפקה עמד על כ-2.2 מיליארד ש'

הבנק יגייס סכום נוסף בהנפקה ציבורית שיערוך בשבוע הבא ■ הבנק השלים עד היום גיוס של 2.1 מיליארד שקל ■ המרווח הממוצע של כתבי ההתחייבות הנדחים מאג"ח ממשלתי עמד על 2.05%

בנק הפועלים הצליח לגייס סכום של 1.2 מיליארד שקל בהנפקת שתי סדרות של כתבי התחייבות נדחים. כשבמכרז המוסדי לגיוס ההון נרשם ביקוש בהיקף של כ-2.2 מיליארד שקל. בשבוע הבא תושלם ההנפקה, עם ביצוע מכרז לציבור, שבו יגייס הבנק סכום נוסף.

בנק הפועלים הציע שתי סדרות של כתבי התחייבות נדחים סדרה אחת למח"מ של כ- 5.3 שנים בריבית צמודה למדד וסדרה שנייה למח"מ של כ-7 שנים בריבית שקלית משתנה לא צמודה. הריביות שנקבעו במכרז המוסדי הן כ-4.41% (כ-2.2% מעל אג"ח ממשלתי) במסלול הצמוד למדד ושל 2.3% מעל ריבית גילון (כ-1.9% מעל אג"ח ממשלתי) במסלול השקלי.

מתחילת השנה גייס בנק הפועלים, בארץ ובחו"ל ממשקיעים מוסדיים ומהציבור הרחב, סכום של כ-2.1 מיליארד שקל. בבנק הפועלים רואים בתוצאות המכרז המוסדי הצלחה גדולה, הן לאור הביקושים הגדולים מצד משקיעים מוסדיים והן על רקע התנודתיות שנרשמה בשבוע האחרון בשוק אגרות החוב, בעקבות עליית תשואות האג"ח בארה"ב ובישראל. ההנפקה נוהלה ע"י פועלים אי.בי.אי.

הגיוס היה מוצלח מבחינת המרווח שהשיג הפועלים לעומת הריבית על האג"ח הממשלתי. המרווח הממוצע עמד על 2.05% לעומת מרווח ממוצע של 2.5% שהשיג בנק לאומי בגיוס ההון שביצע בשבוע שעבר.