גייתנר מנסה להרגיע את הסינים: "אף אחד לא צריך להיות מודאג יותר מאיתנו ביחס לגירעון העתידי"

גייתנר הגיע לבייג'ין לסדרת פגישות עם ראשי הממשל ■ הסינים מודאגים מהשקעותיהם באג"ח של ממשלת ארה"ב שאיבדו מתחילת השנה 5.1% - ההפסד הגדול ביותר שנרשם בהשקעה זו מאז 1977

שר האוצר האמריקני, גייתנר שהגיע לבייג'ין ליומיים של פגישות מנסה להרגיע את המשקיעים הסינים שהם המשקיעים הזרים הגדולים ביותר באג"ח הממשלתיות של ארה"ב ואומר להם כי ממשל אובמה ישלוט בהלוואות וכי ההשקעה בחוב הממשלתי היא בטוחה. "אף אחד לא צריך להיות מודאג יותר מאיתנו ביחס לגירעון העתידי" אמר גייתנר לכתבים, והוסיף כי ארה"ב וסין צריכות לדחוף הלאה ולעשות מאמצים נוספים לשם בניית שיקום הכלכלה הגלובלית.

"אנו רואים עוד סימנים חשובים להתייצבות הכלכלה והמערכת הפיננסית - אך עדיין עליינו לעשות כברת דרך ועליינו להמשיך לעבוד בארה"ב ובכלכלות מובילות אחרות לשם שיקום התנאים שיביאו להתאוששות בת קיימא" אמר גייתנר.

גייתנר ייפגש במהלך הביקור עם ראש הממשלה הסינית, ג'יבאו, אשר קרא לארה"ב בחודש מארס לערוב לביטחון ההשקעות הסיניות בארה"ב. נציין כי עד כה הסבו השנה ההשקעות באג"ח הממשלתיות של ארה"ב את ההפסדים הגדולים ביותר שנרשמו בהן מאז שנת 1977, זאת על רקע ההערכות להתנפחות הגירעון בתקציב הפדרלי.

"אני מקווה שביקורו של גייתנר יוכל להרגיע את עצבינו המתוחים" אמר יו יונגדינג, בכיר באקדמיה למדעי החברה הנתמכת ע"י הממשלה הסינית, ומי שהיה יועץ הבנק המרכזי בסין, והוסיף: "הציבור הסיני מודאג ביחס לביטחון רזרבות המט"ח הסיניות".

סין החזיקה במארס אג"ח ממשלתיות של ארה"ב בשווי של 768 מיליארד דולר, עפ"י נתוני הממשל בארה"ב.

חשש המשקיעים מפני שיא בגירעון התקציבי גרם לזינוק בתשואות על האג"ח הממשלתיות בארה"ב ל-10 שנים לרמה של 3.74% ב-27 במאי - הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז חודש נובמבר, את השבוע סיימו האג"ח הנ"ל בתשואה של 3.64%. כזכור עלייה בתשואה מעידה על ירידת המחיר של האג"ח.

עד כה הפסידו המשקיעים באג"ח הממשלתיות כ-5.1% מתחילת השנה, כך על פי מידע שריכז מריל לינץ'. שערו של הדולר גם הוא איבד כ-3.2% מתחילת השנה.

בשנה הפיסקאלית שתסתיים ב-30 בספטמבר צפוי להגיע הגירעון של ממשלת ארה"ב לשיא של 1.75 טריליון דולר לעומת 455 מיליארד דולר בשנה הקודמת, כך על פי הערכות ועדת התקציב בקונגרס.