דו"ח לביהמ"ש: אלי רייפמן מנסה לגייס 40 מיליון דולר בארה"ב לצורך ביצוע הסדר נושים

המנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז, מציין כי רייפמן פנה אליו בבקשה להסרת צו עיכוב היציאה מהארץ לצורך מימוש נכסיו בחו"ל במסגרת ניסיונותיו להשיג הסדר נושים, והסכים להעמיד ערובות בסך 3 מיליון שקל להבטחת חזרתו

בדו"ח ראשון שהגיש המנהל המיוחד לנכסיו של מייסד חברת אמבלייז , אלי רייפמן, נאמר כי רייפמן טוען שהוא מנסה לקבל מגורמים מארה"ב הלוואת גישור בסך 40 מיליון דולר כדי לבצע הסדר נושים כולל ולאפשר למלווים לממש את אחזקותיו במפעל הפלדה בפולין.

המנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז, מציין כי רייפמן פנה אליו לאחרונה בבקשה להסרת צו עיכוב היציאה מהארץ לצורך מימוש נכסיו בחו"ל, במסגרת ניסיונותיו להשיג הסדר נושים. רייפמן ביקש מבית המשפט להסיר את הצו לחודשיים והודיע כי הוא מוכן להעמיד ערובות בסך 3 מיליון שקל להבטחת חזרתו.

רייפמן מסר כי ישנה קבוצת משקיעים מארה"ב המעוניינת באחזקותיו בפולין, וכי המשא-ומתן עימה נמצא בשלב מתקדם. לדבריו, קיימת טיוטת חוזה שהועברה לעיונו של המנהל המיוחד, שטען כי הנוסח הנוכחי של חוזה ההלוואה אינו מקובל עליו, ולכן נקבעו שתי פגישות עם נציג קבוצת המשקיעים. המנהל המיוחד מבקש מבית המשפט לאפשר לרייפמן לנסות למכור את אחזקותיו עד ל-15 ביולי.

עוד נאמר בדו"ח כי מחקירתו של רייפמן עולה כי הסיבה העיקרית להסתבכותו היא הלוואות רבות שנטל כתוצאה ממאבקי שליטה על חברת אמבלייז מול קרן גידור אמריקאית. לדברי עו"ד ארז, כל מניותיו של רייפמן בחברת אמבלייז (39 מיליון מניות) ממושכנות לגורמים שונים כבטוחה להלוואות שונות שנטל רייפמן.

לדברי המנהל המיוחד, נראה כי החובות שצבר רייפמן לא נוצרו לצורך בזבוזי כספים ומחיה - אלא נוצרו כחלק מרצון עז לשמר שליטה באמבלייז. מאידך, נקבע כי לעיתים נראה כי רייפמן מתנהל בצורה לא רצינית, חותם על מסמכים שאנשי עסקים רציניים היו נמנעים מלחתום עליהם, ונוטל הלוואות בריבית גבוהה מאוד. (פש"ר 3000/08).