חם בשוק קונסולות המשחקים: מיקרוסופט וסוני נושפות בעורפה של נינטנדו

נינטנדו עדיין מובילה במכירות הקונסולות, אך נחלשת לאחרונה ■ המתחרות מציבות לה רף גבוה עם השקת קונסולות משופרות

חם בשוק קונסולות המשחקים. מיקרוסופט וסוני מנצלות את היחלשותה של החברה המובילה בתחום, נינטנדו, כדי להציג את קונסולות המשחק החדשות מתוצרתן. מחר תיפתח בלוס אנג'לס התערוכה השנתית החשובה ביותר של תעשייה זו, E3, ועיני בכיריה נשואות אל מיקרוסופט, שצפויה להציג את הקונסולה החדשה מתוצרתה, שתתחרה ב-Wii של נינטנדו, המובילה את השוק.

המכשיר החדש של מיקרוסופט יכיל חיישן תנועה משוכלל מזה של ה-Wii, מה שעשוי לשפר את חוויית המשחק. בתערוכה תציג גם סוני גרסה חדשה להקונסולה הניידת PSP Go, שתושק בסתיו, שהחידוש בה הוא תפעול המשחקים מבלי להזדקק לכונן דיסקים אופטי. ה-PSP Go נועד להתחרות גם בפלטפורמות המשחקים במכשירים של אפל, דוגמת ה-iPhone וה-iPod.

היקף המכירות של ה-Wii צנח באחרונה ביותר מ-50%, כך עולה מנתונים שהתפרסמו בארה"ב וביפן. חברת מחקרי השוק NPD דיווחה על מכירות של 340,000 יחידות מהמכשיר בארה"ב בחודש אפריל, בהשוואה ל-714,000 יחידות באותו החודש אשתקד. הסיבה העיקרית לירידה התלולה במכירות היא היעדר כותרים אטרקטיביים מספיק המיועדים למכשיר.

מאז ההשקה נמכרו כ-50 מיליון יחידות של ה-Wii, בהשוואה לכ-30 מיליון יחידות Xbox 360 של מיקרוסופט ו-23 מיליון יחידות של הפלייסטיישן 3 של סוני.

למרות נתוני המכירות המרשימים הללו, מתחרותיה של נינטנדו מעריכות כי יש מגמה של הרעה במצבה. נוסף על הצניחה בנתוני המכירות, מתבססת הערכה זו על סירובה המתמשך של נינטנדו להוזיל את מחיר ה-Wii העומד על 250 דולר, היעדרו של מלאי מספק של משחקים פופולריים המיועדים לקונסולה וחסרונם של כונן קשיח וטכנולוגיית היי-דפינישן במכשיר.

נינטנדו צפויה להשיק החודש גם היא גרסה חדשה של ה-Wii הכוללת חיישן תנועה רגיש יותר, אך ייתכן שהמכשיר החדש של מיקרוסופט יציב רף גבוה יותר.