פבוס גייסה מיליון דולר ומינתה למנכ"ל את ירון טל

הגיוס נעשה מקרן גליליאה, והוא חלק מסבב של 3 מיליון דולר ■ ירון טל היה נשיא ומנכ"ל טופספין מדיקל אינק וגליל מדיקל, וקודם לכן סמנכ"ל הכספים והמנהל בפועל של זרוע ההשקעות של אלרון ודסק"ש

הסטארט-אפ Phoebus שהוקם באוגוסט 2007 ועוסק בחיסכון בהוצאות חימום מים להסקה במערכות גדולות (כמו בין היתר בתי-חולים, בתי-מלון ובריכות) גייס מיליון דולר מקרן ההשקעות הפרטיתGalilaea , במהלך סבב גיוס שמתוכנן להגיע ל-3 מיליון דולר בסך-הכל. הסכום שגויס מצטרף להשקעה קודמת בחברה שבוצעה על ידי קרן ההון סיכון ממוקדת הקלינטק Terra, לסך של 2.1 מיליון דולר.

טרה צפויה להמשיך להשקיע גם בסבב הזה, והחברה גם במו"מ עם גורמים זרים בעיקר אסטרטגיים, בעיקר אירופיים. נציין, כי הקרן שהשקיעה בשלב זה של הסבב, גלילאה, היא פירמת ייעוץ אסטרטגי עם נציגויות באירופה ובישראל, המנוהלת על-ידי ליאור שילת, שכיהן כיועץ ראש-הממשלה וכראש אגף תיאום, מעקב ובקרה במשרד ראש הממשלה, בתקופת הכהונה של אריאל שרון.

מיזם פבוס נוסד על-ידי יואב בן-יעקב, בעל השכלה בכלכלה ובמדעי המדינה עם ניסיון עשיר בתחום האנרגיה. מערכת החימום ההיברידית של החברה נועדה לחסוך בהוצאות חימום מים, כשהחברה טוענת לחיסכון של 50%-70%, תוך כדי הפחתה משמעותית של זיהום האוויר של המוסדות (החברה טוענת להפחתה של 80%-90% בפליטות) ומניעת הצורך להשתמש בדלקים מחצביים.

החברה התקינה בחודשים האחרונים מערכות בשמונה אתרים בישראל ונמצאת במו"מ להתקנות עם מספר רשתות של בתי מלון ובתי חולים בארץ ובעולם. כמו כן, נבחרה על-ידי משרד התשתיות לקבל מענקים בסך מאות אלפי שקלים בגין הפרויקטים שהיא מבצעת, במסגרת מכרזים שהמשרד פרסם ב-2008.

החברה מינתה כעת את ירון טל לתפקיד נשיאה ומנכ"לה. טל כיהן בשש השנים שקדמו להצטרפותו לפבוס כנשיא ומנכ"ל טופספין מדיקל אינק וגליל מדיקל. לפני כן כיהן כסמנכ"ל הכספים והמנהל בפועל של DEP Technology Holding, זרוע ההשקעות של אלרון ודסק"ש.