גייתנר: "10 בנקים גדולים בארה"ב יכולים להחזיר 68 מיליארד דולר שקיבלו במסגרת תוכנית הסיוע למערכת הבנקאית"

שר האוצר האמריקני הוסיף: "החזרים אלה הם סימן מעודד לשיפור במערכת הפיננסית, אך יש לנו עוד עבודה" ■ 10 מוסדות פיננסיים אחרים ובראשם בנק אוף אמריקה וסיטיגרופ מתכננים להגיש לפדרל ריזרב ביום ב' הקרוב את תוכניותיהם לגיוס הון

"10 בנקים גדולים בארה"ב יכולים להחזיר סך של 68 מיליארד דולר שקיבלו במסגרת תוכנית הסיוע למערכת הבנקאית - TARP" כך אמר היום (ג') שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר והוסיף "החזרים אלה הם סימן מעודד לשיפור במערכת הפיננסית, אך יש לנו עוד עבודה".

JP מורגן-צ'ייס וגולדמן זאקס יחד עם שמונה מוסדות פיננסיים נוספים קיבלו את אישור האוצר להשיב את ההלוואות שקיבלו מהממשל בהיקף של מיליארדי דולרים, גופים אלו הצליחו להשביע את רצון הממשל ביחס ליכולת העמידה שלהם במסגרת מבחני הלחץ שנערכו בחודש שעבר, כאשר לחלק מכך תרמה יכולתם לגייס חוב לטווח ארוך. הבנקים שישיבו את ההון לממשל יוכלו לקבל בחזרה את ההתחייבויות שמחזיק האוצר במחירי השוק.

האוצר גם דיווח כי במסגרת תוכנית החילוץ קיבל סך של 4.5 מיליארד דולר כתוצאה מחלוקת דיבידנדים מאותן חברות פיננסיות. בסה"כ, בשילוב עם החזרי תשלום מחברות אחרות אמר האוצר כי קיבל עד כה 70 מיליארד דולר כהחזרים הכרוכים בכספי הסיוע.

עם פרסום האישור ע"י האוצר מיהר בנק קפיטל וואן לפרסם כי בכוונתו להשיב סך של 3.55 מיליארד דולר. במסגרת האישור יוכל JP מורגן להחזיר סך של 25 מיליארד דולר מכספי ה-TARP, גולדמן זאקס יכול להחזיר 10 מיליארד דולר ומורגן סטנלי גם הוא 10 מיליארד דולר. BB&T מתכנן להשיב 3.1 מיליארד דולר. בנקורפ הודיע על כוונתו להשיב הון בסך 6.6 מיליארד דולר. עוד זכאים להשיב את חובם: אמריקן אקספרס שיוכל להשיב 3.4 מיליארד דולר, בנק אוף ניו יורק מלון עם החזר של 3 מיליארד דולר ובנק סטייט סטריט עם זכות להשיב 2 מיליארד דולר.

לעומתם, 10 מוסדות פיננסיים אחרים ובראשם בנק אוף אמריקה וסיטיגרופ לא זכו בזכות ההשבה עדיין ולהם ישנה עוד דרך ארוכה יותר ללכת עד שיתאוששו. מוסדות אלו מתכננים להגיש לפדרל ריזרב ביום ב' הקרוב את תוכניותיהם לגיוס הון.

במערכת הבנקאות ציפו להודעה זו, ומניות הבנקים מגיבות באיפוק להודעה. נציין כי מניות אלו הכפילו את ערכן במהלך 3 החודשים האחרונים.