גל רייטר על זכויות ישראמקו: "זה כאילו שיתנו לך אופציה עמוק בתוך הכסף - הרי ברור שיש הצדקה לממש זכויות אלה"

(עדכון) מסחר ער בזכויות של ישראמקו ובמניית השותפות שמובילה את המחזורים היום בבורסה בת"א ■ במידה וימומשו כל הזכויות למניות, תגייס ישראמקו סך של 72.2 מיליון שקל

היום מתנהל יום המסחר בזכויות של מניית ישראמקו . בהתאם לתשקיף שפרסמה החברה בסוף חודש מאי, כל בעל יחידת השתתפות יוכל לקבל יחידת השתתפות נוספת תמורת הוספה של 1.7 אגורות ליחידה.

בהתאם, ההפרש בין המחיר בו נסחרת היום מניית ישראמקו לבין המחיר בו נסחרות הזכויות, שעומד על 1.7 אגורה, כיוון שזהו הסכום אותו יצטרך כל בעל זכויות להוסיף על מנת לקבל מניות. מי שיחזיק בתום יום המסחר הנוכחי בזכויות החברה, יוכל לממש אותם למניות עד לתאריך 16 ביוני 2009, ובמידה וימומשו כל הזכויות למניות, תגייס ישראמקו סך של 72.2 מיליון שקל.

במסחר בזכויות בבורסה נראה כאילו מדובר בעלייה של כ-3,000%, אולם נציין כי זאת מכיוון ששער הבסיס של הזכויות נקוב באגורה 1. מניית השותפות מזנקת ביותר מ-8% ומרכזת את המחזור הגדול בבורסה שמסתכם בכ-75 מיליון שקל. הפער בין מחיר המניה והמחיר בו נסחרות הזכויות נשמר על כ-1.7 אגורות, עלות התוספת.

האנליסטית גל רייטר, מכלל פיננסים ברוקראז' מסבירה כי כל מי שמימש בשבועיים האחרונים את הזכויות שניתנו למי שהחזיק ביחידות ההשתתפות של ישראמקו ב-3 ביוני - מימש אותן ברווח גדול במהלך השבועיים האחרונים, והיום למעשה מתקיים יום המסחר בזכויות.

למעשה המסחר היום בזכויות מהווה מעין ספליט, מאחר וממחר אנו צפויים לראות גידול בהון הנפרע של קרוב לפי שניים במספר היחידות הנסחרות מ-4.251 מיליארד יחידות לכ-8.5 מיליארד יחידות, זאת בתמורה לכ-72 מיליון שקל שתגייס השותפות בתמורה לזכויות שנתנה. נציין כי ביום האקס כבר ירד המחיר בכמעט חצי ל-27.4 אגורות. "זה כאילו שיתנו לך אופציה עמוק עמוק בתוך הכסף - הרי ברור שיש הצדקה לממש את הזכויות האלה".

התוספת של 1.7 אגורות מהווה עלות שולית, כמעט אפסית בעבור קבלת ההחזקה ביחידת ההשתתפות של מגלת הגז הטבעי הישראלית, שמחזיקה בקרוב ל30% מפרוייקט הגז הגדול ביותר שהיה במדינה.