צ'יקו דרייפוס

תראו מה קורה כשנוגעים בבכיר בצבא, שוד ושבר: מורידים את תא"ל צ'יקו תמיר בדרגה

מה נעשה עכשיו? איך נגן על המדינה בלי צ'יקו?

קו ה"הגנה" הזה על תמיר מהווה כתב אישום חריף ביותר נגד צה"ל. אחרי כל המיליארדים שנשפכים לצה"ל על אימונים, לימודים, הכשרות ושכר - יש רק צ'יקו אחד שאין לו, ולכל קצין אחר, תחליף? מה זה אומר על איכות הצבא ובכיריו?

מה שהיה צריך לחדול

טענה מרכזית אחרת של "פגועי צ'יקו" היא שכדבר הזה עוד לא היה, עד עכשיו הורידו קצין בדרגה פעם-פעמיים, וגם זה על עבירות חמורות כמו אונס ודברים כאלה.

מה המשמעות של טענה זו? שמה שהיה צריך להמשיך להיות. כלומר: אם עד היום הצבא נהג לא כשורה בעניין בכירים עבריינים, זו סיבה להמשיך את ההתנהלות הפסולה הזאת.

בגוף חושב היו אומרים שההיפך הוא הנכון: העובדה שנהגו בצורה פסולה עד עכשיו, היא-היא הסיבה שהגיע הזמן לנהוג אחרת.

הורים ששכלו את בניהם בגלל מחדלי קצינים כאבו תמיד את העובדה שהאחראים לא נענשו כראוי, מה שתרם לכך שהמחדלים נמשכו. עכשיו באו שופטים אמיצים ונהגו כראוי - אז באים ואומרים להם 'מה קרה, למה אתם לא מטייחים כמו קודמיכם, כמקובל?'

חברים של עצמם

לא החברות מנחה את הקצינים היוצאים להגנת תמיר. לא עתידו של תמיר מעניין אותם, אלא הדאגה לעתידם שלהם.

לאחר שנים רבות וארוכות של עמידה מעל לחוק או מצדדיו, פתאום הם חשופים, כמו בני תמונה רגילים. לגביהם זו הרעת תנאים. מזל שהם לא יכולים לשבות.

גם ז'אן ולז'אן

עד כדי כך פשטה ההיסטריה, שלפרשן המשפטי של "ידיעות אחרונות", מנהל בתי המשפט לשעבר, מזכיר הסיפור של תמיר את... ז'אן ולז'אן! כן, זה מ"עלובי החיים" של ויקטור הוגו, שנרדף על ידי החוק בגלל גניבת לחם! עוד מעט נשמע שתמיר הוא גם דרייפוס.