כלל פיננסים: מחיר היעד של קרדן NV גבוה ב-34% מהמחיר הנוכחי שמשקף שווי אפסי לחברת KFS

האנליסט אבירן רביבו חוזר לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 24.2 שקל ■ מעריך כי פעילות האשראי של קרדן NV נמצאת לפני שיפור משמעותי ■ השווי האפסי של KFS גוזר שווי שלילי של 130 מיליון אירו לחברת TBIF - וזה מוגזם"

האנליסט אבירן רביבו מכלל פיננסים ברוקראז' חוזר לסקר את מניית קרדן NV בהמלצת "תשואת יתר" ונותן לה מחיר יעד של 24.2 שקל, המשקף לה פרמיה של 34.3% לעומת מחיר הפתיחה של המניה הבוקר בת"א.

להערכתו "ניצבת קרדן בפני אתגרים כבדי משקל בפעילות הפיננסית שלה (בעיקר באוקראינה) - אך ניתן לזהות סימני התייצבות מעודדים משם" והוסיף: "להערכתינו מחיר המניה הנוכחי משקף שווי אפסי לחברת KFS ולא מגלם את פוטנציאל השיפור שם. הדבר גוזר שווי שלילי של 130 מיליון אירו לחברת TBIF - וזה מוגזם".

רביבו מציין כי בעוד ש-GTC פולין מספקת לחברה עוגן חשוב של יציבות כשהיא נהנית מתיק נכסים איכותי וממוצבת היטב בשוק המזרח אירופי, הרי שפעילות הפיננסים ערוכה לשיפור משמעותי בתוצאותיה ברבעונים הקרובים ומאמין כי במחיר הנוכחי מניית קרדן NV מעניקה חשיפה טובה לניצול ההתאוששות הנרקמת בשווקים הפיננסים בעולם.

עם זאת, מעריכים בכלל פיננסים כי חברת GTC פולין נסחרת כיום מעל לשוויה הכלכלי, ומעניקים לה שווי של 1.05 מיליארד אירו, כ-12% מתחת לשוויה בשוק.

רביבו בסקירתו מעריך כי פעילות האשראי של קרדן נמצאת לפני שיפור משמעותי. מזכיר כי בשני הרבעונים האחרונים הכירה קרדן בהפרשות של קרוב ל-40 מיליון אירו בגין תיקי האשראי הבעייתיים של TBIF, בייחוד ברוסיה ובאוקרינה. אולם, בכלל פיננסים מאמינים כי ניתן לזהות התייצבות במצב האשראי של TBIF, למרות הסערות.

התמיכה הממשלתית שקיבלה החברה ברוסיה ובאוקראינה, הפיזור הרחב בתיק והחשיפה הנמוכה שלה לתאגידים כושלים - יאפשרו לה לצלוח את 2009 בצורה סבירה ומעמידה אותה בנקודת זינוק מצויינת לקראת התאוששות אפשרית של שוקי האשראי ב-2010.

בהתייחסו לפעילות של קרדן NV בסין אומר רביבו כי הפוטנציאל נותר גבוה וקרדן ממוקמת היטב. קרדן השכילה לבנות תשתית נדל"ן מרשימה בסין, ואת הפירות של תשתית זו היא תקטוף בשנים הבאות. מציין כי בשלב זה הוא עדיין נמנע מלהעניק שווי עודף משמעותי מעבר לשווי בספרים של פעילות זו - אך הפוטנציאל שם נותר גבוה מאד.

[להמלצות אנליסטים]