עובדי ענקית המזון יוניליוור הכריזו על סכסוך עבודה

מדובר בעובדי החברה בחיפה, ורד הגליל וקריית שדה-התעופה ■ הרקע לסכסוך הוא מבוי סתום במו"מ על הסכם עבודה חדש מול ההנהלה - שמצידה מבקשת ליישם תוכנית התייעלות בכל החברה, על כל 1,300 עובדיה

חודשיים אחרי שעובדי המפעל הדרומי של ענקית המזון יוניליוור הכריזו על סכסוך עבודה, גם עובדי החברה בחיפה, ורד הגליל וקריית שדה-התעופה הכריזו על סכסוך דומה.

הרקע לסכסוך הנוכחי, כמו הקודם, הוא מבוי סתום במשא-ומתן על הסכם עבודה חדש מול ההנהלה, שמבקשת מצידה ליישם תוכנית התייעלות בכל החברה, על כל 1,300 עובדיה.

יו"ר הוועד הארצי של החברה, אברהם ישועה, טוען כי ההנהלה מבקשת לקצץ כ-30% מההטבות לעובדים, וזאת בשעה שהחברה עדיין שומרת על רווחיות גבוהה.

בין היתר דורשת ההנהלה לדחות את הנופש השנתי של העובדים, ולהטיל עליהם את המס בגין נופשים ובגין תשלומים שונים על ביגוד.

עוד טוענים העובדים כי ההנהלה לוחצת על עובדים לעבור לחוזים אישיים, כדי להחליש את העבודה המאורגנת בחברה.

בהנהלת החברה אמרו היום (ב') כי החיסכון בעלויות במסגרת הסכם קיבוצי חדש נועד לשמור דווקא על חוסנה של החברה.

עוד נמסר מההנהלה כי "הנהלת יוניליוור, ועד עובדי הפקידים והדיילות וההסתדרות במרחב חיפה מצויים מזה זמן במשא-ומתן על גיבושו של הסכם קיבוצי חדש, לאחר שההסכם הקודם הגיע לסיומו. במסגרת זו, ועל רקע עלויות העסקה גבוהות הפוגעות ביכולת התחרותית של החברה, שואפת הנהלת החברה לגבש הסכם קיבוצי חדש אשר יאפשר לחברה לשמור על חוסנה כמקור פרנסה בטוח לעובדיה.

"צר להנהלת החברה כי דווקא בשעה זו בה מאבדים עובדים רבים בארץ את מקום עבודתם, בוחר הוועד להכריז סכסוך עבודה - צעד אשר עשוי לסכן את מקור הפרנסה של העובדים. אנו קוראים לנציגי העובדים לחזור באופן מיידי לשולחן הדיונים, המקום היחיד בו ניתן להגיע להבנות והסכמות לטובת כל הצדדים".