הושלם מיזוג טמרס נדל"ן של פויו זבלודוביץ לתוך בריטיש ישראל של ליאו נואי

טמרס קפיטל תחזיק כ-16.6% ממניות חברת הנדל"ן המניב הישראלית ■ יודפת הראל גרוס, מנכ"לית טמרס קפיטל מונתה לדירקטורית בבריטיש ישראל

עסקת המיזוג בין טמרס נדל"ן שבבעלות איש העסקים פויו' זבלודוביץ לבריטיש ישראל שבשליטת ליאו נואי הושלמה אמש (ב'), לאחר שבדיקת הנאותות והאישורים הנדרשים התקבלו. יודפת הראל גרוס, מנכ"לית טמרס קפיטל מונתה לדירקטורית בבריטיש ישראל.

טמרס נדל"ן המחזיקה בפארקי היי טק ביוקנעם וטירת הכרמל בהיקף של כ-87,000 מ"ר תמוזג לתוך חברת בריטיש ישראל המחזיקה ב-17 קניונים ופארק ההיי טק אזורים, ובתמורה יחזיק זבלודוביץ' ב-16.6% ממניות בריטיש ישראל (באמצעות חברת Aktive Investment Anstalt).

זבלודוביץ' יקבל 172 מיליון שקל, שימומן בעיקר מביצוע מימון מחדש של הנכסים הנרכשים במסגרת העסקה, וימנה את יושב ראש דירקטוריון בריטיש ישראל ודירקטור נוסף. כמו כן תרכוש טמרס בשנה הקרובה מניות נוספות של בריטיש ישראל בהיקף מצטבר של עד כ-23.5 מיליון שקל.

זבלודוביץ' אמר: "ביצענו עסקה מצוינת, חברת בריטיש ישראל מהווה שחקן מוביל בתחום הקניונים והסינרגטיות שתיווצר לאחר המיזוג תהפוך אותה לשחקן מוביל גם בתחום פארקי המשרדים, ואין ספק כי למשקיעים אמון רב בחברה ובמיזוג של בריטיש ישראל עם טמרס נדל"ן. זבלודוביץ אף ציין כי טמרס ישראל בהובלתה של המנכל"ית יודפת הראל תמשיך לפעול לאיתור הזדמנויות נוספות להשקעה בישראל".

עמיר בירם, מנכ"ל בריטיש ישראל השקעות, אמר: "טמרס נדל"ן מתאפיינת במאזן פיננסי איתן וברמת מינוף נמוכה, והיא תציף להערכתנו ערך רב לבעלי המניות בחברת בריטיש ישראל ותשפר את איתנותה הפיננסית, תוך הגדלת בסיס ההון של החברה באופן מיידי בסכום המוערך בכ-230 מיליון שקל. יתרות הנזילות של בריטיש ישראל לא צפויות להיפגע בעקבות העסקה, עקב צפי לקבלת מימון בנקאי נוסף כנגד פעילות טמרס נדל"ן".

מתחמי המשרדים של טמרס נדל"ן ישראל מושכרים בתפוסה של כ-95% עם חוזים לטווח בינוני עד ארוך לשוכרים, המניבים תזרים תפעולי שנתי (NOI) העולה על כ-50 מליון שקל. בין השוכרים הבולטים במתחמים ניתן לציין את: אמדוקס, אלביט מערכות, שופרסל, הום סנטר, אינסייטק, מלאנוקס וגיוון אימגינג. בנוסף, לטמרס מבנה בהקמה בשטח של כ-15,500 אלף מ"ר, מגרשים וזכויות בנייה לפיתוח עתידי.

בריטיש ישראל, בניהולו של עמיר בירם, מתמחה באחזקה, ניהול והשכרה של נכסים מניבים, בעיקר מרכזי מסחר ומשרדים. בבעלות החברה למעלה מ-20 נכסים, בשטח כולל של למעלה מ-300,000 מ"ר (חלק החברה). הנכסים הבולטים שבבעלות החברה הם: גרנד קניון בחיפה, קניון רחובות, קניון אבנת, פארק אזורים בפתח-תקוה, בילו סנטר, קניון השרון, קניון לב אשדוד ועוד.