שווי החשיפה התקשורתית של נאום נתניהו בבר-אילן: 4 מיליון שקל

יפעת מחקרי מדיה: נאומו של ברק אובמה בקהיר השיג שווי חשיפה של 3.1 מיליון שקל

לא רק ברייטינג הטלוויזיוני: שווי החשיפה של נאום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעיתונות היומית במונחים כספיים נאמד בכ-4 מיליון שקל, שהינם שווי ערך לכ-4,600 אינטשים בעיתון. בכך גבר נתניהו על נאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בקהיר, שתפס בעיתונות הישראלית היומית כ-3,495 אינטשים, שהם שווי ערך ל-3.1 מיליון שקל. כך עולה ממחקר שערכה יפעת מחקרי מדיה מתקדמים.

לדברי נתי יעקובי, מנכ''ל יפעת מחקרי מדיה, "הנאום של נתניהו זכה לסיקור מעורב יותר: כ-67% מהחשיפה התקשורתית של נאום נתניהו היה נייטרלי. 16% היה חיובי מובהק, ו-17% היה שלילי מובהק. לעומת זאת, כ-58% מהסיקור התקשורתי של נאום אובמה היה נייטרלי. 18% היה חיובי מובהק, ו-24% היה שלילי מובהק".

עוד עולה מהמחקר כי עיתון "הארץ" הוביל במספר הכתבות שסיקרו את שני הנאומים. כ-20% מהחשיפה התקשורתית שקיבלו שני הנאומים הכילו את הטקסט המלא או חלק ממנו, וממניין מספר התמונות עולה כי נתניהו הופיע ב-31 תמונות בכתבות שסיקרו את נאומו, לעומת 17 תמונות של אובמה.

לדברי יעקובי, "נאום קהיר ובר-אילן עסקו בנושאים מורכבים, ולכן רוב הסיקור של הנאומים היה מעורב עם הבלטה של הבעד והנגד, ולא היה חיובי או שלילי מובהק. הדבר עליו אין עוררין הוא החשיפה המרובה שקיבלו שני הנאומים בעיתונות ביום שלמחרת, כ-8,000 אינטשים".

נאום בר-אילן של נתניהו ששודר שלשום (א') בכל הערוצים המרכזיים רשם רייטינג מצרפי של למעלה מ-40%. יחד עם זאת, הוא לא הצליח להגדיל את הרייטינג הממוצע של מהדורות החדשות. הרייטינג הממוצע בחדשות ערוץ 2, שבמחצית המהדורה שודר הנאום, עמד על 17.5% בקרב משקי-בית יהודיים. הרייטינג שנרשם בערוץ 10 בשעת מהדורת החדשות עמד על 10.4%, ואילו בערוץ 1, הערוץ היחיד שלא שידר את הנאום כחלק ממהדורת החדשות, נרשם רייטינג ממוצע של 7.8% בקרב משקי-בית יהודיים.