הבנק המרכזי של יפן אופטימי: מדד ניקיי עלה ב-0.9%; הנג-סנג איבד 0.5%; שרין טכנולוגיות זינקה ב-13.2% בסינגפור

סינופק הסינית ו-KNOC הדרום קוריאנית מתחרות על הרכישה של חברת חיפוש הנפט והגז השוויצרית אדקס פטרוליום ששוויה נאמד ב-8 מיליארד דולר ■ המדד המוביל של Westpac באוסטרליה עלה ב-0.7% באפריל

המדדים המובילים באסיה סיימו את יום המסחר במגמה מעורבת, כאשר מדד הנג-סנג ננעל בירידות זה היום השלישי ברציפות בעוד שמדד ניקיי של טוקיו סיים בעליות של כמעט 1% לאחר שהבנק המרכזי של יפן הביע אופטימיות באשר למצבה של הכלכלה היפנית.

הבנק המרכזי של יפן עדכן מעלה את תחזיתו באשר למצבה של הכלכלה היפנית, זה החודש השני ברציפות, לאחר שהיצוא ותפוקת המפעלים עלו בשיעור החד ביותר מזה 56 שנה.

וול סטריט ננעלה אמש (ג') בירידות, כאשר מדד דאו ג'ונס איבד 1.3% וסיכם ירידה של קרוב ל-300 נקודות בתוך שני ימי מסחר בלבד.

נראה כי בשבועיים-שלושה האחרונים משקיעים נהיו מעט יותר עצבניים. הם החלו לסגת מהאפיק המנייתי בשל המחירים הגבוהים, לטענתם.

"בשבוע שעבר היתה קנייה חסרת מעצורים של מניות, משום שכל האינדיקטורים הכלכליים הצביעו על 'הבזקים ירוקים' המעידים על התאוששות", אמר דיוויד איירון מ-RBS בסידני. "אבל עכשיו אנשים רגישים יותר לסיכונים", הוסיף האנליסט.

בענף הסחורות, ענקית הכרייה BHP ביליטון ריכזה עניין רב, לאחר שהמחיר על הגנת האג"ח של החברה עלה בחדות על רקע ספקולציות לרכישה קרבה.

מדד ניקיי 225 עלה ב-0.9% ל-9,752 נקודות ■ מדד הנג-סנג איבד 0.45% ל-18,165 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב עלה ב-1.23% ל-2,913 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 איבד 1.47% ל-3,962 נקודות ■ מדד סנסקס 30 מציג ירידות לפני הנעילה.

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.1% ל-96.29 ין לדולר.

בזירת המאקרו

המדד המוביל של Westpac באוסטרליה גדל בקצב המהיר ביותר מזה יותר משנה, ועלה ב-0.7% באפריל. במבט שנתי, המדד ירד ב-3.5%, הירידה הקטנה ביותר מאז נובמבר בשנה שעברה

מניות בכותרות

סינופק הסינית ו-KNOC הדרום קוריאנית מתחרות על הרכישה של חברת חיפוש הנפט והגז השוויצרית אדקס פטרוליום (סימול: AXC.L), ששוויה נאמד ב-8 מיליארד דולר.

מניות הבנקים היפניים, נומורה ,מיצובישי UFJ ריכזו עניין על רקע הירידות אמש בוול סטריט.

שרין טכנולוגיות , המייצרת מיכשור לחיתוך ומדידה של יהלומים, זינקה בחדות בבורסת סינגפור.

קוואסקי תעשיות כבדות עלתה בחדות בשל מעורבותה בפרוייקט ייצור מטוס דרימליינר787 של בואינג שצפוי לעבור ניסויי טיסה אחרון בסוף השבוע הקרוב.

ענקית הכרייה BHP ביליטון ריכזה עניין רב, לאחר שהמחרי על הגנת האג"ח של החברה עלה בחדות על רקע ספקולציות לרכישה קרבה.