בכיר לשעבר בבנק המרכזי הסיני: אם הדולר יתייצב, סין תקנה עוד אג"ח אוצר אמריקניות

[למדור שוקי עולם] לאחרונה הביעו מספר בכירים סיניים דאגה מפני החשיפה של סין לאג"ח של הממשל האמריקני בעיקר לאור העובדה שהם צופים התגברות של האינפלציה בארה"ב בטווח הקרוב

סין עשויה להגדיל את אחזקותיה במטבע האמריקני אם הדולר יישאר יציב - אף שמטרתה בטווח הארוך היא לגוון את אחזקות המט"ח שלה. כך מעריך בכיר לשעבר בבנק המרכזי של סין במאמר שהופיע בעיתון "צ'יינה פייננס".

לאחרונה הביעו מספר בכירים סיניים דאגה מפני החשיפה של סין לאג"ח של הממשל האמריקני , בעיקר לאור העובדה שהם צופים התגברות של האינפלציה בארה"ב בטווח הקרוב. כ-70% מעתודות המט"ח הרשמיות של סין - 1.95 טריליון דולר - מוחזקות בנכסים דולריים.

דאי שיאנגלונג, יו"ר קרן הביטוח הלאומי הסיני ולשעבר נגיד הבנק המרכזי של סין, חזר על דברים שאמר גם בשבוע שעבר, לפיהם אין לסין ברירה אלא להמשיך ולקנות אג"ח אמריקניות. "סין יכולה עדיין להגדיל את אחזקותיה בנכסי האוצר האמריקני בזמנים הנכונים", כתב דאי ב"צ'יינה פייננס", מגזין שהבנק המרכזי מוציא לאור.

עם זאת, טען דאי, "אין זה מדויק לתאר את עתודות המט"ח של סין כאילו הן בסכנה של נפילה ל'מלכודת דולרית'". דאי עמד בראש הבנק המרכזי מ-1998 ועד 2002. הקרן שבראשה הוא עומד כיום מתפקדת כקרן לשעת חירום עבור רשת תוכניות הפנסיה האזוריות של סין.

הבנק העולמי הודיע היום (ה') כי הוא צופה שקצב רכישת המט"ח של סין עומד להאט באופן דרמטי.