מזור מזנקת ב-15% לאחר שדיווחה על הצלחה בניסוי הקליני ההשוואתי שערכה למערכת ההדמיה הממוחשבת

תוצאות הניסוי, כפי שהוצגו בפני מאות רופאים בכנס CAOS בבוסטון הדגימו איכות ודיוק ההדמיה של מיפרקים בניתוחים אורטופדיים ■ עלות המערכת כ-70 אלף דולר לעומת עלות של יותר ממיליון דולר למערכות ה-CT

חברת מזור טכנולוגיות ניתוחיות מזנקת בבורסה בשיעור של כ-15% לאחר שהחברה פרסמה את תוצאות הניסוי הקליני ההשוואתי שערכה בבית החולים הדסה, במסגרתו הושוותה האיכות והדיוק של הדמיה תלת מימדית המתקבלת במהלך ניתוחים אורטופדיים כתוצאה משימוש במוצר החברה ה-C-Insight לעומת דיוק ואיכות ההדמיה המתקבלת בעקבות שימוש במערכות הדמיה תלת מימדיות קיימות בשוק מסוג CT ו-ISO-C.

בהסתמך על תוצאות הניסוי, איכות ודיוק ההדמיה של מושאי הניסוי (מיפרקים) היתה משביעת רצון ולא נמצאו הבדלים מהותיים בין תוצרי ההדמיה או ההחלטות הקליניות שנתקבלו לאחר עיון בתוצאות ההדמיה של שלוש המערכות שהשתתפו בניסוי.

התוצאות הוצגו בפני מאות רופאים בכנס CAOS בבוסטון, ועוררו עניין רב בקרב הקהילה המדעית והטכנולוגית שנכחה בכנס.

מבחינת עלויות המכשור, מציאה מזור אלטרנטיבה זולה מהרבה מהאלטרנטיבות הקיימות, כאשר המערכת של מזור מבוססת על תוכנה אשר משתמשת במערכות הדמיה הקיימות בחדר הניתוח ( C-ARM) ומעבדת באמצעותן נתוני הדמיה. עלות מערכת ה-C-Insight היא כ-70 אלף דולר, לעומתה המערכות האחרון אליהן הושוותה המערכת נעון בין 400-500 אלף דולר למערכת ה-ISO-C מתוצרת סימנס, שהיא מערכת ניידת ומשמשת בחדרי ניתוח, ומערכת ה-CT שאינה ניידת ואינה נמצאת בחדרי הניתוח ודורשת חדר ייעודי וצוות הפעלה נוסף ושעלותה יותר ממיליון דולר.

בנוסף, שימוש במערכת של מזור מקטין באופן משמעותי את משך הקרינה ורמת החשיפה לקרינה לעומת המערכות האחרות.

החברה קיבלה כבר בשנת 2008 את אישורי ה-FDA בארה"ב וה-CE באירופה בעבור המערכת. החברה החלה בחודשים האחרונים להתקין מערכות נסיוניות בבתי חולים בארה"ב ובגרמניה.

נזכיר כי לחברת מזור קיימת מערכת נוספת ששמה Spine Assist באמצעותה נותחו עד כה 750 חולים. דו"ח חדש, שסקר את תוצאות הניתוחים, מעלה כי שיעור ההצלחה בהם עמד על 99% לעומת 86%-90% בניתוחים שאינם מונחי רובוט. לדברי מזור, אף לא אחד מהמנותחים נותר עם נזק נוירולוגי לאחר הניתוח, לעומת שיעורי פגיעה של 2%-5% לאחר ניתוחים מקבילים ללא הרובוט.